6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    DonovanThijssen

Macbook White 2010 upgraden

ik vroeg me eigen af wat je nog meer precies kunt upgraden aan de macbook 2010 white. ik weet dat je het ram geheugen kunt vervangen, de hdd en de dvd speler. of zijn er nog andere manieren om zon oude macbook hardware matig sneller te maken?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee. Helaas. Bij sommige oudere MacBook skan je het logic board verwisselen omdat ze dezelfde schroeven en aansluitingen e.d. hadden, maar de 2010 MacBook is helaas de nieuwste van de ‘oude’ MacBooks.

Je kan er hooguit een wi-fi AC mPCIe kaart insteken, maar daar doel je niet op denk ik.

Bijdrager
    aukem

Als je er nog een HDD in hebt zitten dan gaat ie vliegensvlug als je je HDD vervangt door een SSD. Maar verder zou ik er absoluut geen geld in steken en gaan voor iets nieuwers:P

Bijdrager
    Floris

@Waffle Kan dit wel met een Macbook uit 2006/2007?

Bijdrager
    SunKeeper
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@floriskuijpers

Jazeker, het kaartje is te verwisselen (zie link van @SunKeeper hierboven) en gebruikt een standaard miniPCI Express aansluiting. Een normale PC-kaart (maar geen PC Card, dat is weer wat anders:-P ) met compatible chipset wordt gewoon als Airport kaart herkent. Hoe goed een AC-kaart het in zo’n oude MacBook werkt hangt een beetje van de antenneconfiguratie af. Sowieso is de MIMO-configuratie in die oude MacBook anders, dus verwacht geen supersnelle snelheden. Maar hoe dan ook kan je met een AC-netwerk verbinden.

Alles wat voor 2011 een Airport N-kaart had heeft volgens mij een 2×2 MIMO-configuratie. Vanaf 2011 is dat 3×2 of 3×3. Moderne MacBooks gebruiken 3×3.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.