6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dockxthomas

Macbook White 13inch opstart probleem

Ik heb sinds een week een probleem met mijn 2 jaar oude macbook (13inch, witte versie).
    Ik had hem gewoon in slaapmodus laten opladen. Wanneer ik hem opende om ermee te werken deed hij niets. Wanneer ik op de power knop druk, hoor ik de ventilator draaien (4sec ongeveer) en valt daarna met een “tsjiep” -geluid uit. Ik heb vanalles geprobeerd : batterij eruit – er in, powerknop voor 5sec ingedrukt, Stekker er weer in, opgestart met alt in gedrukt, … zonder resultaat.
    De dag erna probeerde ik nog een keer en hij gaat van de eerste keer aan. Alles werkt perfect tot ik hem uitzet. Hierna werkt hij voor 2 dagen niet meer en dan plots ineens weer wel, weer niet, weer wel..

Het komt erop neer dat wanneer ik mijn laptop uitzet of in slaapmodus zet, ik hem zelden aan krijg (soms wel na 2 dagen proberen). Eens hij aan is, werkt alles normaal.

Ik heb mijn macbook binnengebracht bij switch, daar kreeg ik te horen dat ik een kapot moederbord heb. Kan dit? Aangezien ik hem heel soms nog aankrijg en dan normaal werkt?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Vinhelper

Ja, dat kan zeker.

Dat is een condensator* die alleen zijn werk goed doet bij een specifieke temperatuur, en dan krijg je dit soort gedrag.

*ziet er zo uit: (alleen in je MacBook in een kleinere versie, dus dat zijn die soort batterijen, die op het plaatje rechtop staan)

Bijdrager
    Yggdrasil

Waarom je precies dat plaatje post, geen idee.

Wat ik wel weet is dat een moederbord-reparatie enorm duur kan uitvallen. Gelukkig voor mij viel de reparatie van mijn andere iMac 20″ onder garantie. Reken daar nog eens de kosten bij van reparatie…

Het zou natuurlijk niet mogen dat na twee jaar een Mac dood gaat, vandaar zal Switch wellicht met een oplossing komen. Ik hoop het alvast voor jou.

Bijdrager
    intense megavis

Dit klinkt inderdaad als een haperend moederbord.. Ervaring mee, ik heb nog een MB white liggen waarvan de batterij niet meer oplaad omdat er kortsluiting is op t moederbord. Werkt verder wel prima. Dus ook al werkt de Macbook soms goed, dat zegt niets. Heb je applecare?

Bijdrager
    Moriarty

Valt de MacBook nog binnen de twee jaar?

Zo ja, Apple bellen en aanspraak maken op “Local Customer Law-procedure”.

Bijdrager
    dockxthomas

De macbook valt niet meer binnen de twee jaar en ik heb geen applecare.. Erg jammere zaak natuurlijk maar ik zal best op zoek gaan naar een nieuwe aangezien de reparatie kosten voor een nieuw moederbord redelijk hoog liggen.. Zou het ook een softwarematig probleem kunnen zijn? 2 weken voor de problemen had ik mijn macbook opgeruimd en opnieuw geinstalleerd met 10.6 snow leopard..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.