5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

macbook weergave niet mooi op extern scherm

Hallo,

Ik heb vandaag een mini displaypoort naar vga gekocht voor mijn macbook aluminium.
    Dit omdat ik voor foto en videobewerking een groter scherm wil gebruiken wat ik nog had staan.
    Echter krijg ik hem niet mooi aangesloten, hij is uitgerekt en ik hou onder en boven een zwarte rand.
    Hoe los ik dit op? kan ook geen goeie resolutie vinden….
    Ik was van plan mijn macbook bijna dicht te klappen en met extern toetsenbord en muis te werken…..

Bijdrager
    TheBigZ

Welk scherm (merk/type) gebruik je?

Bijdrager
    GastonM

Gebruik je Lion?

Zorg dan dat in Systeemvoorkeuren onder “Beelschermen” de optie “Schakel synchrone weergave in” is uitgevinkt en kies bij je externe scherm voor de hoogste resolutie. Je kunt hierna desgewenst de menubalk (de kleine witte balk die je in de figuur ziet bij het plaatje dat het scherm van je MacBook moet voorstellen) slepen naar het andere scherm, zodat dat je hoofdbeeldscherm is. Hierna kun je de MacBook dichtklappen (de oplader moet zijn aangesloten!) en zo moet het werken.

Succes!

EDIT: Ik zie dat ik je vraag verkeerd begrepen heb, sorry daarvoor…

Bijdrager
    computer space

Terugbrengen die VGA adapter, en een HDMI/DVI versie halen. VGA is enkel voor beamers op 1024×768 geschikt bij 60hz, meer niet.

Bijdrager
    Maurits

@computer space:
    de VGA haalt niet de allerhoogste resoluties, maar toch wel 1920 x 1200 meen ik, en ja als jouw scherm het ondersteunt is DVI (of HDMI) een betere keus (digitaal, en eventueel ook geluid). Zie ook http://support.apple.com/kb/HT3382 voor meer info.

Maar voor je terug gaat naar de winkel: kies eens in Beeldschermen (in systeem voorkeuren) een paar andere (hogere) resoluties.
    Het komt vaker voor dat de mac via zo’n adapter niet goed herkent welke resoluties een scherm aan kan.
    Zoek die op in de handleiding van het scherm, en stel die in. Je moet dan vaak binnen 15 seconden op OK klikken dat de resolute door het scherm ondersteund wordt.
    Als het niet werkt, wacht je 15 seconden en dan komt de vorige resolutie terug.

En je hebt niet toevallig mirror mode (synchrone weergave) aan staan? want dan neemt de mac standaard de resolutie die de (meestal lage) gemeenschappelijke is. Uitzetten dus (kan met cmd-F1, of via Beeldschermen) zie mac help of deze link http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.7/en/mchlp1321.html hoe je dat kan instellen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.