11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    spywurm

MacBook vs. Core Image

Ik ben niet echt een switcher meer, heb al een iMac Dev 350MHz en zit in het grafische, maar ik vroeg mij af of de MacBook (die ik nu nog altijd niet heb kunnen bekijken wegens operatie) Core Image ondersteund omdat deze een grafische kaart heeft die gebruik maakt van het gewone RAM (Intel GMA950 grafische processor met 64 MB DDR2 SDRAM, gedeeld met werkgeheugen).

Want dan zouden de mooie effecten zoals bij “Fast User Switch” ook niet werken bijvoorbeeld?

Wat dan ook nog mijn vraag was is of Apple dit nog zou veranderen na de WWDC, een betere grafische kaart misschien?

Bedankt bij voorbaat,
    Spywurm

Bijdrager
    kwispel

Ik krijg op mijn Macbook al die effecten wel te zien (inclusief de ripple)

Bijdrager
    spywurm

Ah, word Core Image dan wel ondersteund? Of heeft dat er niets mee te maken?

Beadnkt voor je snelle reactie,
    Spywurm

Bijdrager
    505
    ”spywurm”

Wat dan ook nog mijn vraag was is of Apple dit nog zou veranderen na de WWDC, een betere grafische kaart misschien?

Ik denk dat Apple wel verschil zal houden tussen de MacBook en de MacBook Pro. Die laatste heeft namelijk een “echte” videokaart met 128MB of 256MB.

Op mijn Mac mini G4 heb ik wel die userswitch kubus.

Succes met je operatie!

Bijdrager
    spywurm
    ”CoreDuo”

Ik denk dat Apple wel verschil zal houden tussen de MacBook en de MacBook Pro. Die laatste heeft namelijk een “echte” videokaart met 128MB of 256MB.

Op mijn Mac mini G4 heb ik wel die userswitch kubus.

Succes met je operatie!

Ok, dat dacht ik ook al, maar de vraag is wat zijn die verschillen… maarja, maakt niet uit, wrs prestatie en dergelijke. Bedankt voor je reactie!

Greetz,
    Spywurm

(P.S.: Mijn revalidatie is bijna gedaan, nu hopen dat het niet terugkomt want dit is de 2de keer in een half jaar tijd.)

Bijdrager
    a la Mac
    ”spywurm”

Want dan zouden de mooie effecten zoals bij “Fast User Switch” ook niet werken bijvoorbeeld?

Dat heeft niks met Core Image te maken maar met Quartz Extreme. Een grafische kaart die Core Image ondersteunt draait sommige programma’s sneller (zoals Image Tricks) én heeft Dashboard een druppel-effect. Dat is alles.

De vereisten van Quartz Extreme luiden als volgt:

”Apple.be”

Quartz Extreme-functionaliteit wordt ondersteund door de volgende grafische processors: NVIDIA GeForce2 MX, GeForce3, GeForce4 MX of GeForce4 Ti, of een op AGP gebaseerde ATI RADEON grafische processor. Bovendien moet de videokaart beschikken over minimaal 16 MB VRAM.

Bijdrager
    spywurm

Ahzo, en de MacBook voldoet aan de eisen van Quartz Extreme hé?

Greetz,
    Spywurm

Bijdrager
    spywurm

iemand?

Bijdrager
    MacBeer

Uiteraard…

Bijdrager
    a la Mac

En ook aan Core Image trouwens. Alle Intel-Macs voldoen aan de eisen van Core Image en van Quartz Extreme en “sommige PowerPC’s”.

Bijdrager
    spywurm
    ӈ

En ook aan Core Image trouwens. Alle Intel-Macs voldoen aan de eisen van Core Image en van Quartz Extreme en “sommige PowerPC’s”.

Ah ok, bedankt voor je reactie. Ja want mijn (logisch) iMac 30 heeft die fast user switch wel maar het effect niet, maarja, dit is ook een verouderd model van het jaar 2001.

Greetz,
    Spywurm

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.