12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    thugdre

MacBook Vraagjes

Elk een fijne feestperiode toegewenst!

ik heb wat vraagjes over de warmte van mijn macbook.
    Ik begin er mij hoe langer hoe meer aan te irriteren dat hij soms overdreven blaast, dit doet hij bij:
    online filmfragment bekijken (tis gelijk hoe groot, hoe lang, hij begint direct te blazen)
    online muziek luisteren
    online game spelen (simpele flash games)

ik heb dan de laatste tijd ook het een en het andere aan monitoren, en het valt mij dus op dat het telkens gebeurd in safari, en telkens zo goed als direct stopt als ik safari afsluit. Verder gaat de temeratuur wel effectief omhoog wanneer hij blaast, maar praktisch direct weer naar beneden bij het eindigen van safari.

Nu is mij vraag: is dit normaal? of moet ik het één en ander eens checken?

Groeten,

Bijdrager
    d3nn

In jouw geval komt het toevallig voor bij dingen die je met safari doet maar het is gewoon iets dat alle macbooks hebben. Zelf heb ik hetzelfde probleem bij ongeveer alles waarvoor mijn cputjes hard moeten werken(probeer maar eens een met iDVD ofzo een project te maken dan doet hij precies hetzelfde).

Denk dat het warmte probleem van de macbook iets is waar je je beter niet druk om kunt maken want je kunt er toch niets aan doen, zou je alleen niet aanraden hem te gebruiken terwijl hij op je schoot ligt:P

Bijdrager
    MacX

Ik heb mijn MacBook als ik op pad ben in een zelf gemaakte fleecezak in mijn rugzak zitten. Ik gebruik deze als onderligger wanneer ik hem op schoot neem, krijg ik niet zulke warme ballen.

b.t.w. mijn kat blaast ook, schijnt normaal te zijn.:wink:

Moderator
    unSOUND

MacBooks blazen, en worden schandalig warm. Dat hoort inderdaad.

Dat is de prijs die je betaald als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben.

Bijdrager
    thugdre

ik dacht dat ik die prijs reeds dik betaald had :P

nuja, als er niets aan te doen is dan zal ik het maar negeren.. het blijft wel jammer..

Thx, mag slotje op

Bijdrager
    Sentitel

Ik denk dat de nieuwe MacBooks minder blazen, ik heb er zelden last van. Nu ben ik gewoon muziek aan het luisteren, aan het surfen met FF en adium staat open. Temperatur is volgens smcFanControl 51 graden celcius, en de fan draait niet.

Bijdrager
    Juch
    ”thugdre”

nuja, als er niets aan te doen is dan zal ik het maar negeren.. het blijft wel jammer..

Thx, mag slotje op

heb je de updates voor je fan en EFI gedaan? Want ik heb bijna nergens last van met mn MacBook.

Moderator
    unSOUND
    ”Juch”

heb je de updates voor je fan en EFI gedaan? Want ik heb bijna nergens last van met mn MacBook.

Je bedoeld die updates waarmee je CPU langzamer wordt gezet ? :roll:

Ja, dan is het niet gek als hij minder blaast…

Bijdrager
    iLight

Heb je al eens geprobeert een nieuwe versie van de flash player te installeren?

Je kan deze vinden op volgende website:

http://www.adobe.com/shockwave/download/alternates/#fp

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Waar kan ik de updates vinden voor de fan enzo..?? 8) :?
    Mijn macbook blaast ook als een gekke :P

Alvast bedankt :mrgreen:

Bijdrager
    puntKoen
    ”Maurits

Waar kan ik de updates vinden voor de fan enzo..?? 8) :?
    Mijn macbook blaast ook als een gekke :P

Alvast bedankt :mrgreen:

:apple: > Software-update

Bijdrager
    thugdre
    ”Sentitel”

Ik denk dat de nieuwe MacBooks minder blazen, ik heb er zelden last van. Nu ben ik gewoon muziek aan het luisteren, aan het surfen met FF en adium staat open. Temperatur is volgens smcFanControl 51 graden celcius, en de fan draait niet.

Dit zeg ik ook niet, ik kan vele dingen op het zelfde moment draaien, het is bij deze speciefieke dingen (en natuurlijk ook bij zeer intensieve taken, wat normaal is)

”Juch”
    ”thugdre”

Thx, mag slotje op

Ja

”iLight”

Heb je al eens geprobeert een nieuwe versie van de flash player te installeren?

Je kan deze vinden op volgende website:

http://www.adobe.com/shockwave/download/alternates/#fp%5B/quote:e8586d6cc3%5D

Ja heb ik ook gedaan

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.