5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    theore

Mac(book) voor grafisch ontwerp

Heeft er iemand ervaring in het gebruik van de Macbook voor grafische toepassingen (Adobe CS, Dreamweaver, Flash etc.)? Ik overweeg een 2Ghz Macbook met 1Gb mem en een fatsoenlijk beeldscherm aan te schaffen. Ben benieuwd naar de ervaringen hiermee.

Of zou een andere (enigzins betaalbare) Mac beter zijn? Imac of MacMini bijvoorbeeld. De Imac 20″ lijkt me ook mooi, twijfel nog een beetje tussen een Imac en de Macbook. Vooral het scherm van de Imac lijkt me wat beperkt aangezien het niet volledige 20″ is volgens mij en dus een Macbook met extern beeldscherm wellicht prettiger is. Dat geeft me ook de mogelijkheid de Mac mee te nemen wat ook wel prettig is gezien het een klein ding is. Heb nu een Dell breedbeeld laptop maar is een dramatisch ding om mee te nemen…. (zucht)

Alvast bedankt voor het delen van de ervaringen!

Bijdrager
    klaus

Al het draadje over de Macbook ervaringen gelezen?

Al de apps die je opnoemt zijn nog niet Universal (voor intel gemaakt), dus die gaan iets trager lopen dan normaal. Als je er 1 gb of meer instopt, zal daar prima mee te werken zijn.

Het scherm van de iMac 20″ is gewoon 20″ en geen inch minder.

Veel succes.

Bijdrager
    theore

Ja die heb ik gelezen ja, dat is wel wat zorgwekkend van die Macbooks. Wel een reden om het niet te doen aangezien ik een stabiel systeem zoek voor mijn werk.

Oke ik dacht dat de complete Imac 20″ was en het werkelijke scherm dus kleiner! Ga vanmiddag eens kijken in de winkel. Had een 17″ gezien op kantoor en die vond ik toch wel megaklein.

Ik begrijp dat het idd nog wachten is op Intel geschikte versies van de meeste software, maar dat zal toch geen eeuwigheid meer duren (zeker nu Quark al geschikt is)?.

Bijdrager
    klaus

Ik had het niet over de problemen in dat draadje, gewoon over de ervaringen van die mensen tov CS2 etc.

De meeste problemen zullen er onderhand nu al uit zijn.

CS3 en Macromedia studio zullen pas volgend jaar ergens uitkomen in Universal Binary, dus nog wel even.

Dat de 17″ klein lijkt is allicht door het ontwerp van de iMac en het feit dat het breedbeeldschermen betreft.

Bijdrager
    theore

Oke, dan ga ik eens even zoeken naar de draadjes over de software, niet gezien.
    Jammer dat dat nog zo lang gaat duren, dus tot die tijd levert de intel weinig voordeel op?

Ik denk ook wel dat ondertussen in de nieuwe Macbooks de problemen niet meer zitten. Tenminste dat mag je toch verwachten… Maja je zult er maar mee zitten!

Ja de Imac zijn wel erg mooi hoor, mooi spul wat er in zit, en volgens mij nauwelijks problemen mee. Ik moet gewoon eens gaan kijken naar de 20″.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.