14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Tante Henk

MacBook vonkt

Hallo,

Elke keer als ik de adapter van mijn macBook in het stopkontakt steek ontstaat er een vonkje met een plofje. Dit gebeurt op elk willekeurig stopkontakt, wel of niet geaard. Wie weet hier meer van?

Bedankt, Tante Henk

Bijdrager
    wout3r

Volgens mij komt dat door het materiaal van de macBook maar dat weet ik niet zeker.. Ik heb het bij m’n PowerBook ook wel eens

Bijdrager
    Nikita

De PB is van aluminium, de MacBook van kunsstof… De mijne vonkt niet in elk geval, met m’n iBook had ik het wel ’s maar lang niet altijd.

Bijdrager
    renato

Ik heb een MBP, en bij mij doet die voeding dat ook, dat vonken in het stopcontact. Het lijkt wel of hij bij contact met het stopcontact veel stroom trekt. Misschien moet hij een grote capaciteit opladen in de voeding voordat hij begint met het voeden van de MBP.

Dat zou kunnen, want het lampje op de MagSafe gaat ook een seconde later pas branden.

Bijdrager
    Tjeerd

ik heb ’t ook, in elk willekeurig stopcontact

Bijdrager
    Quad

ik ook!!

en ik hou van vonken!

Bijdrager
    macker

Mijn stofzuiger doet het ook.
    Ts gewoon de lading die overspringt.
    moet niet zo’n groot probleem zijn.

Bijdrager
    Thijs van Tol

Dat heb ik in mijn kamer bij elk elektrisch apparaat, inclusief mijn (zilveren) Powerbook.
    Dat is totaal niet erg. Maak je dus geen zorgen.

Bijdrager
    Xcode

Ik heb ’t ook soms bij m’n iBook, niks om je zorgen over te maken.

Bijdrager
    MrPapple

Ik had het met mijn iBook en PowerBook ook, maar ik let er eigenlijk niet meer op. Heb sinds gisteren mijn MacBook maar ik heb er eigenlijk nog niet echt opgelet :D maak je dus niet ongerust, het is hoogst normaal :D

Bijdrager
    Marieke van Osch

Ik heb het ook, maar heb het bijna bij ieder apparaat. Ook als ik een verlengsnoer in het stopcontact steek waar al apparaten aan hangen. Pas als er stoppen doorslaan of de aardlek slaat om wanneer je je MacBook in het stopcontact steekt zou ik me zorgen gaan maken. Volgens mij is dit heel normaal.

Bijdrager
    leovst

Is dat niet gewoon wat vochtigheid in de lucht?

Bijdrager
    kevlar

Doe eerst de steker in het stopcontact en daarna de macbook aansluiten.

Bijdrager
    renato

Nee, later aansluiten van de computer maakt niet uit. De voeding laadt eerst een paar capaciteiten op voor de gelijkrichting. Dat laden trekt best veel stroom. Als de capaciteiten zijn opgeladen gaat het laadlampje aan (groen of oranje bij de MBP).

Duurdere voedingen lossen dit op door een inschakelvertraging (zodat de stroom pas op gang komt als de stekker al lang en breed in het stopcontact zit; ook duurdere stofzuigers doen dat bv).

Grt,
    R.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.