26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    karenkraay

MacBook via Media Markt

Hallo,

Mijn laptop heeft het begeven en nu zag ik een leuke aanbieding bij Media Markt voor een MacBook. Gisteren besteld (hij was niet op voorraad) maar nu zie ik op mijn bon dat hij ongesealed is en niet retour kan. Heb 10% aanbetaald maar hiervan is niets verteld. Heb ik een onverstandige keus gemaakt? Ik zag in één van de forums dat ongesealde exemplaren helemaal niet verkocht mogen worden van Apple.

Hoor graag, ik ben een dummie op laptop gebied! Alvast bedankt voor de adviezen!

Karen

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Als hij niet op voorraad is, hoe kunnen ze dan weten dat hij ongesealed is? Hoe kom je aan die aanbieding? Staat daar ergens iets van zwart op wit (in een folder, op een bordje of zo)?
    Als je dat nergens terug kan vinden, kan je het annuleren, omdat ze je bij de koop dit dan niet hebben laten weten. Pas op de bon door de verkoper vermelden is te laat, want dan is de koop al gesloten.

Bijdrager
    karenkraay

Dank je Hans, Op de bestelbon staat dat hij ongesealed is en NIET retour kan. Hiervan staat niets in de aanbieding. De aanbieding staat op de achterkant van de MM folder. Denk ook wel dat ik ervan af kan maar het is wel een mooie aanbieding volgens mij. € 899,00 voor de 2GB. Ze waren ook echt al uitverkocht en er waren al 5 bestellingen voor mij geplaatst. Ben ik nu te kritisch?

Ga dit forum zeker vaker gebruiker, hoe dan ook “ik word een Apple gebruiker”.

Bijdrager
    nebilem

Bij een kennis van mij was de seal ook open. Bleek dat Mediamarkt Engelse laptops inkochten en daar dan een Nederlands stekker (geen originele) indeden. Er was ook iets aan de hand met zijn toetsenbord die was geloof ik een andere volgorde.

Succes

Bijdrager
    Hansi2124

Je bent zeker niet te kritisch. Probeer gewoon je geld terug te krijgen, voordat je je Mac in handen krijgt. Gewoon op basis van dat je een ongesealde krijgt en je dan niet de garantie hebt dat je een gloednieuwe hebt. Laten zij maar bewijzen dat hij rechtstreeks uit de fabriek komt als hij al geopend is. Desnoods bel je Apple hierover op.

Wij hebben ook een aanbiedingentopic op OMT. Ik weet niet waar je woont, maar Saturn heeft ze ook in de aanbieding.

Bijdrager
    coppess

Daar zou ik ook mee oppassen.
    Saturn en Mediamarkt zijn 1 concern. Waarschijnlijk verkopen ze bij de Saturn dezelfde zooi

Bijdrager
    karenkraay

Daar ben ik ook bang voor. Saturn zit hier ook maar het is inderdaad hetzelfde bedrijf dus dat zal niet andrs zijn. Dan toch maar €100,00 meer betalen?

Snap eigenlijk niet zo goed dat Apple hier zijn naam aan verbindt. Het is wel een Apple Store waar dit alles gebeurd. Ik kan natuurlijk morgen ook Apple bellen en kijken wat die er van zeggen.

Bijdrager
    coppess

Ik zou naar een officele apple reseller gaan en Saturn en Media Markt links laten liggen. Dan krijg je ook nog eens beter advies van mensen die weten waar ze over praten.

Bij de Saturn loopt er zo’n pias rond met een apple logo op zijn shirt, maar het enige wat hij doet is je om proberen te praten om een apple product te kopen, zonder geweldig advies.

Dit is tenminste mijn ervaring.

Bijdrager
    kogel

weet je ik vind de mm een vreselijke winkel. teveel mensen dieoveral aanzitten en overal herrie. Wel denk ik dat veel gezeur in posts iet helemaal klopt. overal hoor ik dat ze een goede service hebben. Ook is het echt niet zo dat elke aanboeding rommel is. een macbook is een macbook. als de juiste stekker erbij zit en het toetsenbord klopt is er helemaal niets aan de hand. dan is hij gewoon nieuw en heeft hij net zoveel garantie als welke macbook dan ook.

laatst kon ik toch ook echt niet een macbook pro 13 inch laten liggen voor 999. Das echt goedkoop en ik heb er twee meegenomen. prima dingen en een hele mooie aanvulling op mijn apple verzamelijng die ik verder bij een reseller heb gekocht.

Bijdrager
    kogel

en daarnaast, als je geen advies nodig hebt is het geen probleem dat er een puisterige pias rondloopt. Ik hoef dan niet met hem te praten. als hij maar de beveiliging van mijn nieuwe spul af kan halen en het naar de kassa kan brengen

Bijdrager
    Yoeri

Als je Apple producten wilt verkopen dan dien je ten minste twee full-time medewerkers te hebben die een speciale cursus van Apple hebben gevolgd. Anders levert ze niet.

Bijdrager
    gIzMo01

+ in België staat er in diverse media markets mensen van Apple zelf die door een selectie moeten.

Bijdrager
    J-P-H

Volgens mij heb je altijd het recht binnen 7 dagen van je aankoop af te zien.
    Dat mag zelfs zonder reden.
    Ik denk niet dat `Mm van dit consumentenrecht mag afwijken.
    Maar er zijn vast juristen op dit forum die dat precies weten.

Bijdrager
    gIzMo01

7 dagen is naar mijn mening enkel van toepassing wanneer er een aankoop via het internet is gebeurd.

Bijdrager
    nebilem

Het is een speciale prijs dan kan het zijn dat soms het product minder is dan de normale kwaliteit. Bijvoorbeeld dat het toetsenbord azerty is kan zo zijn jij had het in de winkel kunnen vragen naar de verschillen. Daarnaast is een azerty toetsenbord gewoon goed te gebruiken dus ik denk inderdaad dat je pech hebt. En als zij een vervangende stekker leveren is het volgens de wet ook prima.

Bijdrager
    Hansi2124

Wat ik al eerder zei: je gaat ervan uit dat je een nieuw product koopt. Als dat niet zo is, moet dat vóór de koop wel duidelijk zijn gemaakt aan de koper.
    En dat is hier niet het geval geweest.

Bijdrager
    Little Idiot

heb je hem in de winkel besteld / gekocht? je mag hem voor aankoop ( betaling) controleren, en van de koop afzien als het je niet bevalt. Het is een aanbetaling geen koopverplichting. Heb je via web gekocht, dan mag alles retour binnen 8 dagen.

Moderator
    Poezenbeest

De zeven dagen zijn er veertien en werken alleen bij koop op afstand. Bij koop (ook in een winkel) mag je er vanuit gaan dat een product aan de verwachtingen voldoet en dat het aan de afspraken in de overeenkomst voldoet.

In dit geval is er sprake van dwaling, jouw verwachtingen waren anders dan dat zij leveren en dwaling is reden om een koop te ontbinden. In dit geval betekent het dat de zaak niet geleverd wordt en het reeds betaalde bedrag gewoon terugbetaald wordt.

Jouw verwachtingen waren op basis van wat zij adverteren en het feit dat zij zich een Apple Shop noemen, dat je een Nederlandse MacBook zou krijgen, met alle originele onderdelen en een Nederlandse toetsenbordindeling. Nu je die niet krijgt, heb je genoeg reden om af te zien van de overeenkomst.

Overigens betekent het niet retour nemen dat je niet kan retourneren na aankoop en je geld kan terugkrijgen zonder gegronde reden. De normale verplichtingen van de verkoper om garantie te verlenen en een deugdelijk product te leveren, blijven gewoon gelden, hoeveel ze ook op de bon zetten.

Bijdrager
    Soulshaker
    nebilem op 07 januari 2011

Het is een speciale prijs dan kan het zijn dat soms het product minder is dan de normale kwaliteit. Bijvoorbeeld dat het toetsenbord azerty is kan zo zijn jij had het in de winkel kunnen vragen naar de verschillen. Daarnaast is een azerty toetsenbord gewoon goed te gebruiken dus ik denk inderdaad dat je pech hebt. En als zij een vervangende stekker leveren is het volgens de wet ook prima.

Als het eentje van de UK is , dan is het keyboard 99,9% hetzelfde vergeleken met het NL keyboard
    Het verschil is dan een pound teken boven de 3 ipv van een #

Daarbij zijn er twee seals , de doorzichtige sticker van de doos .
    En de papieren zegel van de plastieken hoes rond de macbook

Als het een nieuwe UK laptop is (of van eender welk land) dan zou die laatste nog intact moeten zijn na het verwisselen van de stroomkabel
    En wat dan nog , ook al is die van UK .
    Zolang die nieuw is , is dat nog steeds een goede deal

(ik typ dit van een UK macbook pro )

Bijdrager
    Soulshaker

-dubbel post –

Moderator
    Poezenbeest

Wat mij niet zint in het geval van de TS is dat men een van de meest primaire rechten van de consument, namelijk het terugbrengen van het product, al uitsluit bij aankoop.

Inderdaad, technisch zijn ze vrijwel gelijk…

Bijdrager
    Soulshaker

Dat is ook wel waar

Bijdrager
    Kasper

De MediaMarkt is een prijsstunter. Je kan veel zeggen over de herrie etc. maar je krijgt waarvoor je betaalt. Ga je naar een speciaalzaak dan zijn veel dingen die je bij de MM kan halen een stuk duurder (mijn receiver was bij Raf 150€ duurder).

Volgens mij hadden ze je van te voren in moeten lichten over het feit dat de doos niet gesealed was. Echter is het een aanbieding. Een winkel kan voorwaarden stellen bij bepaalde aanbiedingen. Als je bijvoorbeeld een show model TV koopt gelden daar ook andere voorwaarden voor. Je kan namelijk niet dezelfde kwaliteit verwachten als een gloednieuwe TV aangezien een showmodel X uren aan heeft gestaan in de winkel.

Een UK exemplaar verschilt niet zoveel van een EU exemplaar. Je krijgt gewoon een qwerty toetsenbord. Alleen de ” en @ zitten omgedraaid en je hebt een £ in plaats van een #. Opgelost door alt in plaats van shift in te houden als je op de 2 drukt. Apenstaartje en aanhalingstekens wennen zeer snel. Ik werk dagelijks met een UK toetsenbord op kantoor en maak vrijwel nooit meer de fout om een ” in een e-mail adres te zetten bijvoorbeeld.

Voor 100 euro minder lijkt het me geen slechte deal.

Kasper

Bijdrager
    youp.c

Bij MyCom krijg je, weliswaar tegen de normale prijs, nederlands toetsenbord, gesealde box en gratis 3 jaar garantie. Eigenlijk dus 150 euro goedkoper (250 euro apple care – 100 euro).

Citaat:

MyCom geeft 3 jaar garantie op alle notebooks, ongeacht het merk of garantietermijn van de fabrikant. Op accu’s, batterijen, adapters en overige bijgeleverde accessoires is de standaard fabrieksgarantie van toepassing.

gr,
    youp.c

Bijdrager
    Soulshaker
    Kasper op 19 januari 2011

Een UK exemplaar verschilt niet zoveel van een EU exemplaar. Je krijgt gewoon een qwerty toetsenbord. Alleen de ” en @ zitten omgedraaid .

Kasper

Dat klopt niet

NL keyboard

UK keyboard

Ik heb ook een UK versie , en die @ zit gewoon op de zelfde plek

Bijdrager
    Kasper

Akkoord. Wellicht haal ik dan NL en Amerikaans door elkaar.

Punt was meer dat UK en de toetsenborden die je in Nederland krijgt niet verschrikkelijk veel verschillen. Dus om daar nou een hele heisa van te maken…

Ongesealde doos zou ik eerder wel een probleem vinden maar inderdaad is die 2e seal dan nog een goeie.

Kasper

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.