6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

MacBook verkoop, Lion clean install

Hallo,

Mijn MacBook Pro 15 inch (late 2008) gaat in de verkoop en wil hem graag helemaal leeg maken. Ik kan natuurlijk via recovery een clean install doen maar dan vul ik tijdens de installatie van Lion mijn Apple ID in wat ik eigenlijk niet wil. Iemand tips zodat degene die hem eventueel koopt gelijk aan de slag kan en niet met mijn accounts krijgt te maken:) ? Thanks!

Bijdrager
    stavos

– Geen Lion erop zetten, maar Snow Leopard.
    – Een nieuwe Apple ID aanmaken, daarmee Lion kopen en op de MacBook zetten en de MacBook met AppleID erbij verkopen.

En kijk eens naar de zoekfunctie op dit forum. Je bent niet de eerste die zijn of haar Mac wilt verkopen met daarop Lion: http://www.onemorething.nl/community/?q=mac+verkopen+lion

Bijdrager
    Mandarijntje

De Lion.dmg even opnieuw downloaden uit de App Store. Dit is gratis mogelijk met het account waarmee je hem hebt aangeschaft.
    Daarna een bootdisk maken op deze manier: http://www.macrumors.com/2011/07/18/make-an-os-x-lion-boot-disc/

Vervolgens kun je Lion installeren vanaf deze dvd. (DVD er in, macbook opstarten met de C toets ingedrukt houden)
    Op deze manier zal je niet worden gevraagd om een Apple ID.

Inactief
    Anoniem
    stavos op 26 september 2011

- Een nieuwe Apple ID aanmaken, daarmee Lion kopen en op de MacBook zetten en de MacBook met AppleID erbij verkopen.

Dan wordt de MacBook Eur 30 duurder neem ik aan?

Bijdrager
    stavos

Dat kan. Dat mag TS lekker helemaal zelf bepalen. Je kunt het ook als extraatje zien om de verkoop makkelijker te maken zodat je minder op je prijs hoeft in te leveren en minder hoeft te onderhandelen..

Bijdrager
    macpro

Alleen de tip van Stavos voldoet aan de licentie bepalingen van Apple.
    Hou daar ook rekening mee.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.