9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Heijtink

Macbook verbindt niet meer met iMac via WiFi

Dag,

Dit is mijn eerste post hier. Ik heb een raar probleem. Ik heb mijn iMac via een LAN verbinding op het internet aangesloten. Ik heb mijn iMac ingesteld op die internet verbinding te delen met mijn macbook via WiFi. Dit heeft het altijd gedaan sinds dat ik deze twee product van Apple heb. Echter. Nu heb ik een probleem. Sinds kort heb ik het probleem dat mijn MacBook niet meer mijn iMac kan vinden. En als ie ‘m vind dan krijg ik een connection timeout. Ik snap er niks meer van. Als ik mijn macbook opzet als een server dan kan mijn iMac ‘m wel zien maar en verbinden. Maar daar houd het ook bij op. Ik zie geen macbook verschijnen onder Shared. Ik kan dus gewoon domweg niet meer met mijn macbook het internet op want hij kan mijn iMac niet zien. Andere netwerken zie ie wel. Ik kan niet testen of die het ook doen want die zijn beveiligd.

Heeft iemand een idee of hetzelfde probleem?

Bijdrager
    carpebios

Welkom op het forum:)

Misschien niet echt een directe oplossing. Maar is een draadloze router (40 euro) geen prettigere oplossing.
    Hierdoor hoef je ook niet telkens de iMac aan te hebben staan om op internet te willen met de macbook.

Bijdrager
    Heijtink

Dank je wel carpebios.

Ja het zou een oplossing kunnen zijn. Het punt is Ik heb een heel netwerk thuis nog 3 mac mini’s en mijn iMac heeft ook alle hardeschijven aangesloten voor time machine backups voor alle computers inclusief mijn macbook. Dus mijn iMac staat toch de hele dag aan. En misschien lost dit het probleem wel op maar dan vraag ik me echt af waarom het, het nu opeens het niet meer doet. Het heeft het altijd (bijna een jaar) zo gewerkt.

Ik snap er echt werkelijk niks van.

Bijdrager
    Oppie

Ik zou de firewall op je iMac eens checken…

Bijdrager
    Heijtink

Dit zijn mijn firewall instellingen. Ik weet niet wat een ODSagent is. Maar het zegt allow incoming connections.

Helpt dit om mij te helpen?

EDIT: ODSagent heeft blijkbaar te maken dat ik mijn CD/DVD deel over het netwerk.

Bijdrager
    Heijtink

Ik heb die ODSagent nu weggehaald. Die ging niet automatisch weg toen ik CD/DVD sharing uitzette. Maar die heb ik handmatig moeten verwijderen. Maar nu blijft File Sharing (AFP) en Screen Sharing daar staan. Die kan ik niet weghalen of selecteren.

Nu zien mijn instellingen er zo uit.

Bijdrager
    Oppie

Nee, dit brengt (helaas) niet het antwoord, want het staat goed.

Te goed zelfs, want de firewall staat nu in feite helmaal uit.
    Beter -veiliger- is de derde optie.
    Maar het gebeurt nog wel eens dat mensen de tweede optie kiezen, en dan is Internet Delen niet mogelijk.
    Meer info: http://support.apple.com/kb/HT1810?viewlocale=en_US

Bijdrager
    Heijtink

Ik heb nu inmiddels ook met mijn mac mini’s getest. Er komen hele rare dingen uit.

Als ik een netwerk maak met mijn mac mini en verbind via wifi mijn macbook met die mac mini dan krijg ik de mac mini te zien maar de mac mini niet mijn macbook. Terwijl ik gewoon file sharing aan heb staan op mijn macbook.

Ik kan met mijn mac mini wel met de iMac verbinden maar ook niet altijd. Want hij staat niet altijd in het rijtje.

Maar op dezelfde plek kan ik niet met mijn macbook verbinding maken met de iMac. Die ziet ‘m dan weer niet.

Als ik een netwerk maak met mijn macbook dan kan ik niet met de mac mini contact maken met mijn macbook. Hij staat gewoon niet in het rijtje.

Dus

Via WiFi
    NETWERK (MASTER)——>NETWERK (SLAVE)
    Imac————————->Mac mini (vaak staat de imac niet in het rijtje. Als dat wel het geval is dan kan ik er ook niet altijd verbinding me maken)
    Imac————————->Macbook krijg ik geen verbinding (soms staat ie in het rijtje maar heb dan een timeout maar vaak is ie er gewoon niet)
    Mac mini——————->Imac kan gewoon verbinding maken met de mac mini.
    Mac mini——————->Macbook kan ik gewoon verbinding maken met de mac mini
    Macbook——————->Mac mini kan geen verbinding maken met de macbook (vaak staat ie niet in het rijtje en anders een connection timeout
    Macbook——————->Imac staat vaak niet in het rijtje maar als ie er staat krijg ik een connection timeout. Ik heb wel een keer gehad dat ie het deed maar later weer niet meer.

Ik sta echt voor een raatsel.

Ik kan wel concluderen dat de mac mini consistent verbinding mee te maken is. En dan mijn macbook moeilijke of onmogelijk is om mee te verbinden. Het enigste is dat mijn mac mini nog niet de update heeft gehad van quicktime, itunes en frontrow.

Dat ga ik nu doen.

Maar als iemand nog suggesties heeft waar ik naar moet kijken zijn die absoluut welkom

Bijdrager
    Heijtink

Dit is dus het simpele probleem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.