5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ingmar

MacBook valt uit in slaapstand aan oplader

Goedemiddag!

Sinds een vrij lange tijd heb ik een probleem met m’n MacBook Pro. Voorheen had ik mijn MacBook altijd aangesloten op een extern beeldscherm om ‘m zo als desktop te gebruiken. Wanneer hij dan in slaapstand ging (aan de oplader) hoefde ik ’s ochtends alleen maar een toets aan te raken en de MacBook ging weer aan. Tegenwoordig gebruik ik het externe scherm bijna nooit meer, dus ligt de laptop alleen nog maar aan een oplader. Maar als deze nu langere tijd in slaapstand is geweest, gaat deze niet zomaar aan met de aanraking van een toets.

Wanneer ik nu een toets aanraak, hoor ik het mechanische geluidje dat m’n laptop wordt gestart en krijg ik een grijzig scherm te zien wat je normaal te zien krijgt als je laptop was uitgevallen omdat je batterij helemaal was leeggelopen. Dan duurt het ongeveer 2 minuten voordat m’n MacBook eindelijk weer te gebruiken is, maar het begint nu wel echt irritant te worden.

Het lijkt dus alsof de batterij leeg loopt in slaapstand, terwijl deze aan de oplader ligt. Maar vervolgens wel gewoon de batterij oplaadt?

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
    Alvast bedankt!

Ingmar

Bijdrager
    Golfgast

Standby trekt altijd wat stroom, dus om je accu te sparen gaat de MacBook in een deep-sleep modus en schrijft daarbij het RAM-geheugen weg op de harde schijf. Daarom duurt het langer om weer op te starten nadat hij voor lange tijd in standby heeft gestaan. Bij korte standby laat hij het RAM ‘gevuld’.

Bijdrager
    Thomas van der Hogt

Ok

Bijdrager
    Ingmar

Maar geeft dat ook het scherm alsof de batterij helemaal leeg is gelopen? Dus een grijzig scherm met zo’n rond zandlopertje in het midden van het scherm?

Bijdrager
    polansky

Klinkt als een kapotte accu.

Nieuwe accu kost je ongeveer tussen de 80 en 120 euro.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.