7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hugo123

Macbook valt uit, bij melding batterij leeg

Hallo iedereen, ik heb de laatste tijd een probleempje met mijn macbook.
    Als ik namelijk de melding krijg dat mijn batterij bijna op is, die melding komt soms trouwens op 10%, soms 6, soms 18 dat verschilt nogal, valt mijn macbook uit. En dan echt uit, niet in standby maar in een keer bam, uit.
    Hier had ik eerst nooit last van, en het is best irritant! Kan ikhier iets aan doen?

Bijdrager
    LighScan

Je kunt hier inderdaad iets aandoen, namelijk de zoekfunctie van OMT gebruiken.

Macbook Pro batterij kalibratieproces onderbreken

De zoekfunctie is er voor een reden hoor.;)

En om je toch maar rechtstreeks te helpen:

PowerBook G4 (15-inch, Double-Layer SD), MacBook (alle modellen), MacBook Pro (alle modellen) en MacBook Pro (17-inch) (alle modellen) en MacBook Air

De kalibratie van de batterij van de PowerBook G4 (15-inch, Double-Layer SD) en alle MacBook- of MacBook Pro-modellen is bijgewerkt, omdat er bij deze computers een nieuwe batterij wordt geleverd. Volg bij deze computers de volgende stappen om uw batterij te kalibreren:

1. Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij van uw computer volledig op totdat de lichtring van of het lampje op de adapterstekker groen wordt en op het scherm de indicator op de menubalk aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.
    2. Laat de batterij ten minste twee uur volledig opgeladen rusten. Zo lang de adapter is aangesloten, kunt u uw computer gedurende deze tijd blijven gebruiken.
    3. Koppel de lichtnetadapter los wanneer de computer is ingeschakeld en gebruik de computer op batterijvoeding. U kunt uw computer gewoon verder gebruiken. Wanneer de batterij bijna leeg is, verschijnt het dialoogvenster Batterij vrijwel leeg op het scherm.
    4. Bewaar nu uw werk. Blijf uw computer verder gebruiken. Wanneer de batterij zo goed als leeg is, wordt de computer automatisch in de sluimerstand geplaatst.
    5. Schakel de computer uit of laat deze vijf uur of langer in de slaapstand staan.
    6. Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij weer volledig op.

Tip: wanneer de batterij “leeg” raakt, wordt de computer in de sluimerstand gezet. Er blijft echter een kleine reserve bewaard in de batterij zodat de computer een tijd in de sluimerstand kan blijven. Wanneer de batterij echt helemaal leeg is, wordt de computer uitgeschakeld. Op dat moment is de inhoud van het computergeheugen opgeslagen op de vaste schijf door de functie voor een veilige sluimerstand. Deze functie is ge├»ntroduceerd op de PowerBook G4 (15-inch, Double-Layer SD). Wanneer de computer weer stroom krijgt, worden de opgeslagen gegevens van de functie voor de veilige sluimerstand gebruikt om de computer te herstellen naar de staat van voordat de sluimerstand werd ingeschakeld.
    Bron: http://support.apple.com/kb/HT1490?viewlocale=nl_NL

Moderator
    unSOUND

Sowieso is het bij dit type batterij beter om hem niet steeds leeg te trekken…

Bijdrager
    denboris

ik had dat ook voor en bleek probleem met batterij te zijn, nieuwe gekregen onder garantie.
    heeft dus niks te maken met kalibreren ofzo.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Bijdrager
    hugo123

Oke, ik zal de volgende keer de zoekfunctie gebruiken. Maar moet ik dan ook even langs een apple store gaan? Mijn macbook is wel al 3 jaar oud ofzo, valt het dan ook nog onder de garantie?

Bijdrager
    Bj1990

@hugo123
    Als je Apple Care hebt wel, zo niet valt het niet onder de garantie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.