6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nielstre

MacBook valt uit: batterij status – 20 minuten

Hey

Ik gebruik mijn MacBook vaak op verplaatsing maar het gebeurd niet vaak dat ik hem gebruik tot de batterij leeg is.

Nu gebeurt het de laatste tijd dat wanneer ik nog voor 20 / 30 minuten batterij heb het scherm opeens zwart wordt en de computer zich uitschakeld.

Ik krijg geen waarschuwingen of niks, zou in principe nog 20 / 30 minuten moeten kunnen werken. En het lijkt toch dat de batterij op zo’n moment volledig plat is want ik geraak probleemloos opgestart wanneer mijn oplader ingestoken is…

Wat is dit? Een slechte of kapotte batterij of iets anders?

Alvast bedankt

Bijdrager
    absoluut

Ik heb het idee dat je de batterij van je MacBook eens moet kalibreren om dit op te lossen, voor meer informatie kan je de zoekterm ‘kalibreren’ gebruiken in de help-functie van Mac OS X.

Door het kalibreren kan je Mac beter inschatten wat de gebruiksduur van de batterij nog is en zullen dit soort situaties tot het verleden behoren. Kalibreren moet wel om de zoveel tijd, dus lees dat goed na.

Bijdrager
    macxa4

Ja ik heb hetzelfde probleem en ik ken meer MacBook-bezitters die hier last van hebben. Kalibreren gaat echter lastig worden, aangezien de MacBook gewoon helemaal uit springt, in plaats van in sluimer. Een waarschuwing komt al helemaal niet.

Om de batterij bij het eerste gebruik te kalibreren, gaat u als volgt te werk:
    Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij van uw draagbare computer volledig op totdat het lampje op de adapter groen wordt en de meter in de menubalk op het scherm aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.
    Koppel de lichtnetadapter los en gebruik de computer. Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het eerste waarschuwingsvenster met de melding over een bijna lege batterij weergegeven. Blijf de computer gebruiken totdat deze automatisch in de sluimerstand wordt gezet. Op dat moment is de batterij voldoende leeg om te worden gekalibreerd.
    Sluit de lichtnetadapter aan en laat deze aangesloten totdat de batterij weer volledig is opgeladen.

Bijdrager
    Nihilist
    ”nielstre”

Hey

Ik gebruik mijn MacBook vaak op verplaatsing maar het gebeurd niet vaak dat ik hem gebruik tot de batterij leeg is.

Nu gebeurt het de laatste tijd dat wanneer ik nog voor 20 / 30 minuten batterij heb het scherm opeens zwart wordt en de computer zich uitschakeld.

Ik krijg geen waarschuwingen of niks, zou in principe nog 20 / 30 minuten moeten kunnen werken. En het lijkt toch dat de batterij op zo’n moment volledig plat is want ik geraak probleemloos opgestart wanneer mijn oplader ingestoken is…

Wat is dit? Een slechte of kapotte batterij of iets anders?

Alvast bedankt

Apple bellen en een nieuwe batterij vragen. Apple staat niet echt bekend om hun goede batterijen.

Bijdrager
    fistkikker

ze gebruiken dezelfde als ieder ander, Dell bijvoorbeeld. Die hadden dan ook van die zelfontbranders.

Zoveel accu-leveranciers zijn er niet.

Bijdrager
    jspr
    ”Nihilist”

Apple staat niet echt bekend om hun goede batterijen.

Die worden gefabriceerd door Sony.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.