6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    iphonio2

Macbook valt uit als er geen stroomkabel aangesloten is; batterij al vervangen.

Hi OMT-ers,

Mijn Macbook Air uit medio 2011 bijna gelijk uitvalt als ik geen stroomkabel eraan heb hangen. Hij herstart ook af en toe als ik wel de stroomkabel eraan heb hangen (vanuit een soort sluimerstand). Ik heb de batterij al vervangen, omdat ik dacht dat dit het probleem was. Maar dat blijkt niet het probleem te zijn. Ben dus nog op zoek naar het probleem.. en hoe het op te lossen.

Gaat om:
    MacBook Air (13-inch, medio 2011)
    1,8 GHz Intel Core i7

Hopelijk heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit probleem het beste aan kan pakken. Ik kan hem evt ook laten nakijken, maar kan mijn Macbook niet missen vanwege mijn werk. Of kan ik alles op een externe harde schijf zetten en daar een tijdje mee doorwerken totdat ik de Macbook Air weer terug heb na reparatie? Desnoods ga ik hem natuurlijk vervangen, maar het is verder nog een prima apparaat, als ie het gewoon doet uiteraard..

Bijdrager
    veenbeest

Batterij leeg/kapot

Moderator
    Night

Wij kunnen natuurlijk niet vanaf afstand in jouw MB kijken of deze testen.
    Ik denk dan ook dat je er het verstandigst aan doet eens een rondje Genius Bar of APR te maken, zéker omdat je al te kennen gaf dat je de batterij zelf al vervangen hebt..

Bijdrager
    Shmoo

Ja iemand naar laten kijken die er verstand van heeft. Dit is niet iets dat je op afstand kunt meten of beoordelen.

Het kan ook zijn dat een stekkertje niet goed erop geklikt is tijdens in het in elkaar zetten.

Bijdrager
    SunKeeper

Houdt in het geval van @night wel minimaal rekening met een rijtje onderzoekskosten.

De Mac is nog ondersteund, maar uiteraard buiten elke garantie en als het uitkomt op een logic board vervanging zal je het in totaal zo’n € 700-900 gaan kosten.
    De afweging is om het dan misschien liever in een nieuwe Mac te steken en de huidige proberen te verkopen. Je zult er geen volle mep meer voor krijgen, maar € 100 tot 250,- is realistisch.
    Ik weet niet wat de gemiddelde interesse op dit moment is voor dit model, maar er zijn zeker mensen die technisch genoeg kennis hebben om dit eenvoudig te zoeken en te verhelpen en dan gaan ze er zelf sowieso winst op maken.

Bijdrager
    Irich

Kan Macdemolition in Ochten van harte aanbevelen. Ze hebben ons met 3 macs met diverse problemen/upgrades prima geholpen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.