12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iBartt

Macbook valt regelmatig onverwacht uit

Soms valt mijn macbook aluminium wel eens uit, zomaar, zonder dat ik een melding krijg dat de batterij leeg is en meestal als ie uit valt is de batterij nog redelijk vol. Weet iemand hoe dit komt, want het is heel slecht voor mn macbook als ie steeds onnodig alles uitschakeld.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hoor je de ventilator heel hard draaien als hij uitvalt, of is de MacBook gewoon abnormaal warm? Het zou kunnen dat hij te heet wordt en daardoor automatisch afsluit.

Bijdrager
    jgmkoster

Ik had hier een half jaar geleden ook last van, terwijl de MacBook zelf aangeeft nog lang niet leeg te zijn viel hij steeds uit. Bij mij bleek de batterij per direct aan vervanging toe te zijn.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Klik eens met option ingedrukt op het batterij icoontje in de menubalk. Wat staat er onder ‘Staat’?

Anders zou een PRAM of SMC-reset kunnen helpen.

Bijdrager
    victor93

Mijn vader heeft precies hetzelfde gahad, alleen dan met een macbook van nog geen 2 dagen oud. ik heb toe op internet gezocht, en daar werd mij verteld dat ik een PRAM rest moest doen. hierna heeft hij nooit geen last meer gehad.

op de website van apple heb ik gevonden het dat moest.
    Hoop dat het bij jou ook helpt

Bijdrager
    iBartt

oke ik zal dat ook proberen, gaan er dan geen bestanden verloren?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee, alleen de instellingen voor power management kunnen anders komen te staan. Verder gebeurt er niet veel.

Bijdrager
    iBartt

oke ik heb het gereset, ik hoop dat het nu opgelost is.

Moderator
    Strifer

Je zou je batterij eens kunnen kalibreren. Dat is sowieso handig om af en toe te doen. In de Apple helpt staat beschreven hoe je dat moet doen.

Bijdrager
    iBartt

helaas, hij is weer zonder reden uitgevallen

@Strifer
    ik zal is kijken

Bijdrager
    iV.

@iBartt: ik heb hetzelfde probleempje ook. Is het probleem nu bij jou al opgelost of?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.