9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    darkraver007

Macbook valt opeens uit!!, wie weet wat ik moet doen?

Beste bezoeker, ik heb een Macbook met een Intel core duo 2,0 Ghz met 512 MB Ram.

Mijn probleem is dat als ik hem opstart en dan een aplication start dat hij dan na ongeveer 30 minuten uitvalt, dat is erg irritant als ik aan het tekstverwerken ben (maak ik een werkstuk, valt hij opeens uit!!!):cry:

maar in iedergeval THX voor je hulp, als iemand een soortgelijk probleem heeft, aarzel niet om het hier te vertellen.

Bijdrager
    ragoooon

Is zeker niet normaal en zou naar je Apple dealer gaan. Misschien ligt het aan de batterij, slechte connectie ofso, gebeurt het altijd na exact 30 minuten?

Bijdrager
    darkraver007

nee, maar ongeveer 30 minuten, soms 20 soms 35 soms na 40 als ik geluk heb.

Bijdrager
    LEXY

Klinkt als de bekende kinderziekte Random Shutdown Syndrom. Heb je de firmware al eens geupgrade? Apple heeft daar namelijk een fix voor gemaakt.

Bijdrager
    Doulos
    ”darkraver007″

Beste bezoeker, ik heb een Macbook met een Intel core duo 2,0 Ghz met 512 MB Ram.

Mijn probleem is dat als ik hem opstart en dan een aplication start dat hij dan na ongeveer 30 minuten uitvalt, dat is erg irritant als ik aan het tekstverwerken ben (maak ik een werkstuk, valt hij opeens uit!!!):cry:

maar in iedergeval THX voor je hulp, als iemand een soortgelijk probleem heeft, aarzel niet om het hier te vertellen.

Bekend probleem. Heathsink laten vervangen is het enige dat werkt.

Bijdrager
    LEXY

Nee Doulos, voor de firmware upgrade was dat het enige dat werkte.

Bijdrager
    Doulos
    ”LEXY”

Nee Doulos, voor de firmware upgrade was dat het enige dat werkte.

Dat verbaasd me, want door de enorme warmte van de macbook is de connectie van de heathsink met het moederbord de zwakke schakel. Dat draadje is eenvoudigweg te kort. Dat los je toch niet op met een firmware update?

Bijdrager
    Renzs

Ja dat kan wel doordat met die update het signaal onderbroken werd of kortsluiten wordt genegeerd. (dacht ik)

Bijdrager
    Xeriosis

Hey allemaal,

Ik heb mijn MacBook nu net iets meer dan 1 jaar en sinds gisteren valt die ook zomaar uit. Maar niet na 30 min, vrijwel meteen. Ik zet hem aan en hoor dan een soort ‘klik’ en dan is die uit.
    Vanmiddag ging die dan nog een paar minuten aan, maar nu net ging die helemaal niet aan. Ik heb toen de aanknop ingehouden, tot kwam er een hele harde pieptoon en toen was hij weer aan.
    Is dit hetzelfde probleem als darkraver007? En zo niet, heeft dan iemand enig idee wat het wel kan zijn?

Alvast bedankt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.