30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)
  • Q:
    Bijdrager
    bep-mac

Macbook valt compleet uit zelfs met 95% batt. !!!

He!

Heb al eerder gepost over het uitvallen van m`n MB bij batterij nivo van 20% maar nu….. valt ie soms compleet weg bij 70- 80- en zelf 95%… ??? Alles weg en de computer blijft uit.. Het gebeurt vaak als ik online video kijk (b.v. megavideo of youtube) maar ook bij minder energie verslindende zaken… echt een raadsel.

Ik dacht to weer aan de batterij dus heb de batterij update via de mac-site uitgevoerd en ook de laatste software update… (daarna viel hij ook weer uit….) er is niet echt iets van te zeggen wanner het gebeurt… maar het klopt echt niet!!

Iemand een tip? heb het gevoel dat onze MB steeds verder uit elkaar aan het vallen is….

GR BM:(

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    macses

heb ik ook gehad met mn MBP het enige wat hielp is een nieuwe batterij. Er staat vanalles te lezen op de apple site over het feit dat de laatste battery firmware update (1.3) bij heel wat mensen de batterij om zeep heeft geholpen

Bijdrager
    bep-mac

Batt. is regelmatig gecalibreerd … maar SMC ga ik doen..thanx

@macses
    ; ik hoop dat ik er niet aanhoef maar kreeg jij je batt. gratis ? Ik heb gelezen over een site waar je de serial code kunt bekijken of je in aanmerking komt voor een vervanging…. weet je waar ?:?

ben overigens nu met de AC adapter video aan het bekijken…voorlopig blijft hij aan…

BM

Bijdrager
    Barrix

@Oppie, goede tips. Daar heb ik wat aan. Door deze topic werd ik herinnerd aan mijn G4 powerbook waarmee ik ook batterijproblemen heb. Het ding lag te verpieteren in een hoek omdat ik hem alleen kan gebruiken als ik hem aan het lichtnet prik. Dus “on the road” had ik er niks meer aan. Hoop dat het SMC-verhaal een positief resultaat oplevert.

Bijdrager
    Mono1

Pas wel op, voor de powerbook moet je deze hebben:
    http://support.apple.com/kb/HT1431?viewlocale=en_US
    of afhankelijk van de leeftijd:
    http://support.apple.com/kb/HT1781?viewlocale=en_US

Bijdrager
    bep-mac

heb zojuist SMC gereset…. ben benieuwd….

bm :|

Bijdrager
    Maced.2

Ik heb ook een probleem met me Macbook…bij 77% valt het lampje van de megasafe geheel uit.
    Zodra hij onder de 70% gaat laait de batterij weer bij…?

Ik heb ook al een SMC reset gedaan ,maar dat werkte ook niet.:oops:
    Hij laait dus niet meer dan 77% van de batterij..

Bijdrager
    bep-mac

Ik had ergens gelezen dat dat met de cycli te maken heeft… je kunt bij systeemprofiel > voeding zien hoeveel cycli je batt. heeft gemaakt… naarmate dat er meer zijn neemt de maximale oplaadbaarheid af….dacht ik.. het draadje staat hier in OMT database (ik zocht onder : batterij valt uit of iets dergelijks)… overigens lijkt het na de SMC reset goed te gaan.. nog even afwachten..

GR BM:wink:

Bijdrager
    bep-mac

HIJ VALT WEER UIT!! :cry: :cry:

zit net een aflevering van HOUSE te bekijken en is nog geen minuut aan de gang plop! alles weg… heb dus nu echt een probleem…. weet iemand of ik in aanmerking kom voor een nieuwe batt. ? Kan het overigens ook iets anders zijn ? Waar kan ik eigenlijk zien wat er misging voor hij spontaan afsloot ?

Hoor het graag! BM :(

Lijkt er toch wel op dat video streamen het triggerd.. vanwege de belasting ?

Bijdrager
    Lothian

Hoeveel cycli heeft de batterij gemaakt?
    Mijn MacBook stond rond de 570 cycli, voor Apple reden om de batterij niet kostenloos te vervangen.
    Boven 300 werkt dat op deze manier, aldus de meneer van Apple.

Bijdrager
    bep-mac

@Lothian… die van mij nu 359 cycli…aldus jouw verhaal dus te veel… sh…###$%% had jij dezelfde problemen ? En wie heb je gebeld ? Mijn Macbook heb ik in Utrecht (HTR) opgehaald maar in woon zelf in Arnhem. Die in utrecht waren de enige die er toen nog een hadden…. ik had het kunnen weten! Er was zo`n run op de dingen dat het bijna zeker zou zijn dat Apple met de constructie zou sjoemelen om de productie op te krikken… heb met deze MB al zoveel gedoe gehad!! Jammer dat Apple hiermee veel vertrouwen verliest.

GRRRRR :x :x :x

BM

Bijdrager
    bep-mac

OPPIE en MACGRANNY !!!! WE NEED YOU !!!

:oops: :oops:

Bijdrager
    Oppie

Oei, het wordt wel moeilijk zo…

Kun je niet de accu eens verwisselen met iemand anders zijn MB? Want dan kun je uitvinden of het een probleem van die betreffende accu is, of een probleem in je MB. Er moet toch iemand in de buurt zijn met een MB?!

Bijdrager
    Lothian
    ”bep-mac”

@Lothian… die van mij nu 359 cycli…aldus jouw verhaal dus te veel… sh…###$%% had jij dezelfde problemen ? En wie heb je gebeld ?

BM

Ik had een zelfde probleem, kort werken op accu en bij nog voldoende vermogen toch uit gaan, zonder waarschuwing.
    Ik heb dit nummer gekozen: 0900 7777 703 (Technische ondersteuning)
    Maar mischien heb je meer kans bij de desbetreffende winkel van aanschaf, je weet maar nooit.
    (Nu ik dit schrijf ga ik dat toch ook nog maar eens proberen.)

Bijdrager
    bep-mac

….thanx…. zou bijna denken aan een eehhhh virus ? Misschien sluipt er iets rond… heb wel aardig wat spam gekregen de laatste tijd.. is jullie niets van bekend wel ? Ik ga de winkel morgen bellen mmppfffh…. :oops:

Bijdrager
    jazzvb

@ bep-mac: mijn zus heeft ook een MBP met exact hetzelfde probleem. Nu is een vriend van haar aan het bellen geslagen en die gaat proberen te achterhalen wat en hoe. Ze heeft nog maar 69 cycli en hij wilde weten wat het serienummer van de MBP is. Als ik meer info heb, laat ik het weten.

Bijdrager
    Esquare

Alles, echt alles in dit draadje laat zich oplossen door de volgende informatie van Apple te lezen: http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

Sla de eerste acht regels maar over.:)

Bijdrager
    bep-mac

Nou, Nou oplossen ? ik zit dus over de 300 cycli… pis dus net naast de pot., niet echt een oplossig..
    ik vind het overigens geen stijl.. bel volg week nog eens.. wellicht bij een ander meer succes….

BM

Bijdrager
    bep-mac

trouwens wel bedankt voor jullie reactie! :D

Bijdrager
    jazzvb

Wat is eigenlijk een cyclus/cycli? Ik krijg de indruk dat dat het aantal keren is dat je de Mac aan hebt gezet na hem te hebben uitgeschakeld (dus niet in slaapstand). Klopt dat?

Verder nog geen nieuws…

Moderator
    unSOUND
    ”jazzvb”

Wat is eigenlijk een cyclus/cycli? Ik krijg de indruk dat dat het aantal keren is dat je de Mac aan hebt gezet na hem te hebben uitgeschakeld (dus niet in slaapstand). Klopt dat?

Nee, dat klopt niet. Een cyclus is een volledige lading van de batterij.

Dus in één keer van helemaal leeg naar vol = 1 cyclus
    Twee keer voor de helft opladen = ook 1 cyclus

Bijdrager
    jazzvb

Ok, dank je.
    En wat nu als je de Mac continu aan de oplader hebt zitten?

Moderator
    unSOUND

Dan gaat hij over op druppelladen, en doseert hij om de zoveel tijd een klein beetje ( zeg 1% ), wat dus ook uiteindelijk ook eens in de zoveel tijd een cyclus oplevert.

Bijdrager
    jazzvb

Ok dan. Weer wat geleerd vandaag.

Moderator
    unSOUND

Graag gedaan.

De volledige uitleg van Apple zelf staat overigens hier:

http://www.apple.com/nl/batteries/

Bijdrager
    bep-mac

zit daar net even rond te kijken, maar eigenlijk een heel bekend verhaal dus… dat die batt. al na een jaar of 1,5 sterk afneemt…
    is dat wel zeg maar juridisch goed te praten ?

Stel voor je koopt een oplaadbare Maglite (zaklamp) of batt voor je fotocamera…. die gebruik je misschien nog wel vaker… en die gaan toch ook zeker 5 jaar mee? Ik zie het meer als een onderdeel en niet iets wat om de zoveel tijd moet worden vervangen… `t zijn geen penlights! :x :x

BM

Bijdrager
    jazzvb

Handig, dank je. Ook die tips om er langer van te kunnen genieten.

Bijdrager
    bep-mac

excuses voor m`n zure berichten… maar een aantal vrienden fluiten me nu terug van m`n niet aflatende “Mac furore lofzang”
    zij zitten met hun 4 jaar oude HP-tjes gewoon nog met batt. nr 1 te werken…. :oops:

Moderator
    unSOUND
    ”bep-mac”

zit daar net even rond te kijken, maar eigenlijk een heel bekend verhaal dus… dat die batt. al na een jaar of 1,5 sterk afneemt…

Daar heb ik dan misschien overheen gelezen, waar staat dat dan precies ? Enige wat ik lees is dat volgens Apple een accu naar 300 cycli nog op 80% zou moeten zitten… Dat noem ik geen “sterk afnemen”

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.