5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    veugel

Macbook upgraden voor Premiere Pro en After Effects

Beste forummers,

Ik heb hier ontzettend weinig verstand van dus daarom graag jullie advies..
    Ik heb momenteel een macbook met de volgende specificaties:

Macbook pro retina (15 inch, eind 2013)
    Processor: 2 GHz Intel Core i7
    Geheugen: 8 GB 1600 MHz DDR3
    Videokaart: Intel Iris Pro 1536 MB

Ik wil graag sneller kunnen werken in de programma’s Premiere pro en After Effects.. Wat kan ik upgraden aan mijn Macbook en adviseren jullie?

Hoor graag jullie tips

Bijdrager
    Afroman

Je kunt niks upgraden. Hooguit een snel opslagsysteen, afhankekijk van het materiaal wat je schiet.

Bijdrager
    FloorvN

ze kan via Thunderbolt een externe grafische kaart aansluiten.
    Zo kan je afrenderen icm met deze video kaart.

Echter is dit zal dit wel een duur gijntje worden..

Voor de rest kan je enkel nog je SSD upgraden naar een groter model, dmv third party modellen..

Bijdrager
    McD44N

Kwa onderhoud kun je kijken naar de hoeveelheid Cache bestanden die Premiere bewaart, maar niet meer nodig zijn. Je kunt voor die bestanden ook een externe schijf gebruiken, om je systeemschijf te ontlasten.
    Lees er hier wat over: http://www.premiumbeat.com/blog/three-things-you-need-to-know-about-premiere-pro-cc/

Moderator
    Mac Daddy

Wat gaat er precies traag tijdens je werkzaamheden?
    – Gaat het switchen tussen de programma’s en tegelijkertijd werken en renderen traag bijvoorbeeld? Dan zou meer geheugen een oplossing kunnen zijn.
    – Is het vooral het opstarten van de Mac en de programma’s? Dan zou een SSD een oplossing kunnen zijn, mocht die er nog niet in zitten. Als je HDD of SSD vol zit, zou die legen ook veel kunnen helpen.
    – Cache zou een probleem kunnen zijn, maar is niet het eerste waar ik aan zou denken.
    – Kijk ook eens of de applicaties de grafische kracht van je Mac gebruiken. En test uit wat sneller gaat. Zonder of met grafische kracht.

Maar de hoofdvraag blijft. Wat gaat er precies traag?
    Het zou ook kunnen dat het renderen soms erg traag gaat. Er zijn trucs om dat te omzeilen, maar soms is uiteindelijk simpelweg een krachtigere machine nodig.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.