25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Sillycious

Macbook Unibody?

Gegrepen door de iPad, de iPhone 4, ben ik een beetje rond gaan kijken voor een MacBook.
    Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij een tweedehands MacBook Unibody uit 2008: specificaties:

Conditie: Zo goed als nieuw Model: MacBook Schermgrootte: 13 inch Processorsnelheid: 2 tot 3 Ghz Harde schijf: 120 tot 200 GB Werkgeheugen (RAM): 2 tot 4 GB.

Ik kan hem kopen voor 650 euro, iets onder de vraagprijs.

Graag wil ik weten hoe jullie als Applekenners hierover denken: is de Macbook (wat is unibody?) het geld waard?

Moderator
    unSOUND

Ik moet zeggen dat ik specificaties als “2 tot 3 Ghz” en “2 tot 4 GB Ram” een beetje vaag en onbetrouwbaar vind klinken… Gaat het om een wit model of een Aluminium model ?

Unibody modellen hebben een behuizing waar de hele case uit één stuk bestaat. Oudere machines hadden een case die uit 2 ( of meer ) delen bestond.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik denk dat het gaat om een unibody aluminium model. Tenminste in 2008 bestonden er nog geen plastic unibody modellen.

Ik ben het met unSOUND eens dat het nogal vaag klinkt. Want wat is het nou? 120 of 200? Of 2 GB of 4 GB RAM? Dat laatste vooral is nogal een verschil:P.
    Kan je anders even de link sturen?

Bijdrager
    gIzMo01

2 tot 3 ghz? wow sinds wnn bestaan deze 3ghz 13 inch macbooks:-)

Bijdrager
    Maverick9898
    gIzMo01 op 28 augustus 2010

2 tot 3 ghz? wow sinds wnn bestaan deze 3ghz 13 inch macbooks:-)

Haha klopt er bestaan geen 3 Ghz MacBooks. Maar het kan zijn dat de website waar de TS deze aanbieding heeft gezien, het alleen mogelijk maakt om een schatting van de Ghz te geven i.p.v. de precieze hoeveelheid;).

Bijdrager
    gIzMo01

De prijs zou kunnen kloppen, met het model van 2008 maar de specificaties totaal niet

Bijdrager
    Pieterr

Kijk ook hier eens voor tweedehands MacBooks.
    http://www.tweedehandsmac.nl/
    Dan krijg je een idee van de vraagprijzen.

Bijdrager
    Sillycious

http://computer-software.marktplaats.nl/apple-laptops/371791978 .

Kan de link niet kopieren op MP met de iPad dan maar zo.

Bijdrager
    Sillycious

MacBook unibody 2.0 Ghz, 2 gb ram, 160 gb hdd Z.G.A.N! – http://link.marktplaats.nl/371791978

Zo wel goed, hoop ik.

Bijdrager
    Maverick9898

Of vul het eens in op http://www.mac2sell.net .
    Dit is volgens mij de standaard configuratie. Dit soort websites geven vaak bij een BTO (Build to Order dus bijv betere grafische kaart) een iets slechtere weergave van de prijs dan bij een standaardconfiguratie. Maar ik vind 650 euro best een redelijke prijs voor een dergelijke computer.

Bijdrager
    1984

MacBook 13″ aluminium 2.0
    Processor: Core 2 Duo – 2000 MHz Geheugen: 2048 MB Harddisk: 160 GB
    Poorten: USB UTP DVI

Aangepast :

Bijdrager
    Sillycious

Dus de vraagprijs is te hoog?

Bijdrager
    1984

Apple is populair en dan word er best wel veel gevraagd voor een alu macbook zonder firewire, voor 200 euro meer heb je een nieuwe macbook (incl garantie)

Bijdrager
    Sillycious

Jeetje, wat een mooie… Ik wilde niet gelijk een nieuwe kopen omdat ik helemaal nog niet weet of Macbook wel bij mij past, maar als ik naar die 200 euro verschil kijkt dan ga ik toch wel weer twijfelen …

Bijdrager
    98409825

Die waarde van Mac2Sell is natuurlijk puur indicatief. Een MacBook uit die periode zie ik nooit lager dan €600,00 weggaan. Het is puur een kwestie van vraag en aanbod en slechts een indicatie van een website.

Bijdrager
    1984

De prijs van Mac2Sell geeft een goed beeld wat de waarde van je Mac momenteel is .
    Maar als je dan toch een Macbook wou aanschaffen dan kun je beter gaan voor deze Apple Macbook Pro 15” 2.4ghz C2D LED ook €650

Bijdrager
    Sillycious

Jammer, maar dat is te ver weg. Moet echt iets hebben in de buurt van Utrecht e.o.
    Maar A-Mac heeft me aan het denken gezet. Ik ga niet voor een high-end Mac, ik wil een leuke instapper en sowieso kijken of het OS mij wel past/aanspreekt.

Bijdrager
    1984

Indien nog aan het kijken bent, bekijk dan ook eens de 21,5 iMac voor €1099,(dat is €100, meer dan de prijs van de Macbook) en vergelijk dat maar eens met de specs en prijzen van een Macbook

Bijdrager
    Maverick9898

Ik denk dat zo’n MacBook unibody echt een prima instapper is. Niet een mega snelle maar ook niet eentje waarbij je constant moet wachten ofzo;). Kan je goed kijken of het je bevalt.

Bijdrager
    Yost

Ik zou sowieso nooit de eerste generatie 13″ aluminium unibody MacBook kopen. Hij werd binnen een jaar door Apple volledig getransformeerd naar een 13″ unibody MacBook PRO. En dat was niet zomaar. De 13″ was niet af toen ie op de markt kwam. En binnen een jaar werd ie door Apple veranderd in wat ze wel bedoeld hadden. Uiterlijk verschillen tussen de gewone 13″ en de PRO waren vooral de firewire poort en het SD-card slot (makkelijk met je fototoestel, je wilt het nooit meer anders), maar ook een verlicht toetsenbord en vooral het echt veeeeeeeeel betere scherm zijn niet te versmaden.

Zoals hierboven gezegd wordt, je bent beter af met een nieuwe witte unibody, of als je niet meer geld wilt uitgeven, een witte 13″ of een iets oudere 15″.

Bijdrager
    Maverick9898

En binnen jaar werd ie door Apple veranderd in wat ze wel bedoeld hadden.

Ze hadden het in eerste instantie zo bedoeld dat de 13 inch gewoon MacBook zouden heten. Echter, leek dit model zo erg op de Pro lijn dat ze deze ook Pro zijn gaan noemen. Voor beide is wat te zeggen;).

maar ook een verlicht toetsenbord…

Het verlichte toetsenbord was al wel aanwezig, alleen in het duurdere model. Bovendien heeft hij dat dan ook niet bij een nieuwe witte unibody;).

EDIT: HTR heeft ook een aanbieding. Een nieuwe 13” alu MacBook. Krijg je ook nog ’s een jaar garantie;).
    Ik schat nog een showmodel.

http://www.htrnederland.nl/epages/HTRN.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/HTRN/Products/60MB467

Bijdrager
    Sillycious

Dank zij 1984 ben ik sinds vanmiddag in het trotse bezit van een splinternieuwe MacBook. Het is veel intuïever dan ik dacht en wat een verschil met Windows! Heb nog heel veel te ontdekken dus ben voorlopig wel even zoet. Heerlijk!

Bijdrager
    1984

Gefeliciteerd met je Macbook en het vanaf nu werken met MacOsX

Bijdrager
    Sillycious

Hahaha, krijg ik gelijk een link over MacMiep. Nou bedankt maar weer hoor, ga het eens even doornemen.
    Wederom bedankt voor weer een goede tip!

Bijdrager
    Maverick9898

Veel plezier ermee!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.