5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iRenik

Macbook unibody inruilen tegen Air?

Misschien kunnen jullie me iets wijzer maken met dit luxe probleem…

Heb een 10-2008 model Macbook 13.3 unibody met een DualCore 2, 2GB ram en 160GB schijf, vrij basic.
    Destijds gekocht voor m’n vriendin omdat ze wilde gaan schrijven (maar dit vervolgens gewoon op de iMac doet)

Nu wordt ie vrijwel alleen gebruikt op de TV om plex weer te geven via de Plexserver. Meenemen op fototrips doe ik niet omdat ie te zwaar is en ook niet echt snel genoeg om in AP3 iets te doen.

Nu dacht ik misschien een Air 13.3 aan te schaffen met 4GB om deze vervolgens wel mee te kunnen nemen in de fototas (ipv de iPad) en evt lichte bewerkingen uit te voeren onderweg. Sowieso een notebook werkt vaak net iets handiger dan een tablet (voor mij dan)

Vraag is meer of deze Air ook krachtig genoeg is om Plex op te draaien? Heb inmiddels een AT2 maar ben nog niet aan het jailbreaken geslagen om plex erop te kunnen draaien. Andere optie is een Mac Mini voor plex en de Macbook zo laten en nog een optie later het jaar is een LG tv waar plex in zit…

Omdat ik eigenlijk een Mac Mini wat duur vindt om alleen voor plex te gebruiken en de Macbook nu ook alleen maar daarvoor gebruikt wordt dacht ik met een nieuwe Air wat veelzijdiger uit te zijn?

Thnx alvast!

Bijdrager
    Afroman

Te traag voor Aperture 3? Leg uit?
    Hoeveel ruimte heb je op je disk? Het gaat vast en zeker niet sneller op de Air, zo ja, dan komt het enkel door de SSD.

Bijdrager
    mattiman

De MBA is krachtig genoeg voor Plex. Geen probleem. Ik draai het zelf op een 11″ MBA.

Bijdrager
    iRenik

AP3 bewerkingen op de Macbook gaan me te traag, zeker met filters als polarisering ed…
    Soms loopt het zelfs helemaal vast.

Macbook zelf is eigenlijk leeg, misschien 10-20GB aan programma’s maar verder niets noemenswaardigs.
    Dacht dat iig een upgrade naar 4GB wel zal moeten schelen (evt in m’n Macbook of dan in een nieuwe Air)

Goed te horen dat Plex iig soepel draait…

Verschil in ram is een pluspunt, processor is 1.86 vs 2.00? dat maakt toch niets uit? ssd zal iig sneller en stabieler moeten zijn…

Bijdrager
    RobinNL

MacBook Air is fantastisch maar door het dunne ontwerp voelt ie bijna illeg aan. Hier mijn review, hopelijk helpt het je een beetje. (probeer wel 4gb te krijgen)

MacBook Air 2010 review

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.