23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Thijs67

MacBook Unibody 160 GB 4GB

Hallo,

Ik kan een MacBook Ubibody 160 GB en 4 Gb aan geheugen kopen, de batterijduur is nog ong 4 uur, de prijs is 450 euro, is het, het overwegen waard?

Ik hoor het graag van jullie!

Bijdrager
    johnkeates

Ik zou het niet doen.

Inactief
    Anoniem

wat wil je er op doen?
    het zijn echt prima laptops die er het zelfde uitzien als een MBP van nu, ik heb er ook 1 gehad.
    450 euro is op zich een prima prijs, je kunt natuurlijk nog wat proberen af te dingen;)

Bijdrager
    Thijs67

Ik wil de laptop vooral voor school gaan gebruiken, word documenten openen en bewerken, powerpoints enz. Af en toe ook wel eens een filmpje erop downloaden en bekijken, dat soort dingen.

Bijdrager
    Chorro

Als je het mij vraagt te veel geld voor zo’n Macbook. Ik weet niet welke processor er in zit, maar zodra ik op Mac2Sell.net kijk en er in het zonnigste geval vanuit ga dat er een 2.53gHz Core2Duo in zit dan komt daar een adviesprijs uit van 400 euro. Mac2Sell zit altijd al aan de hoge kant, dus 450 lijkt mij waanzin.

Verder zal de Macbook best wel kunnen trekken wat je wilt, alleen is het de vraag of 160GB voldoende is. Tegenwoordig is dat niet zo gek veel meer.

Bijdrager
    J-P-H

Prijs wordt door de markt bepaald en die zegt op Tweedehandsmac en Marktplaats tussen 450~500 euro.
    Dus als de MacBook er netjes uitziet, is 450 een redelijke prijs.

Bijdrager
    Xcode

Ik ken iemand die een MacBook unibody met vergelijkbare specificaties onlangs heeft verkocht voor €350. Dat is een prima prijs voor een Apple laptop uit 2008, als ik jou was zou ik niet verder gaan dan €400,-.

Bijdrager
    makoe

Heb je nog een typeaanduiding van de MB?
    Je geeft zo iets te weinig info.

Een 13″ Alu unibody uit 2009 bijvoorbeeld heeft al een inruilwaarde van ca 500 euro
    Dan is 450 euro niks te veel gevraagd.
    Is het een ouder type dan is het wat veel

Bijdrager
    Thijs67

Mijn excuses voor de weinig info, ik heb t nagevraagd, zodra ik antwoord heb post ik t hier

Bijdrager
    kx22

Toch bijzonder. Een 4 jaar oude apparaat zonder garantie voor 400 euro. Doe er eens 200 bovenop en je hebt een gloednieuwe non-Apple. Ik ben zelf nooit een liefhebber geweest van 2e hands electronica, vanwege garantie. Voor je het weet ben je 400 euro kwijt in 3 maanden.

Bijdrager
    Thijs67

Hij komt uit eind 2008.

Geblokkeerd
    Anoniem

topic nummer 3,5 is dit (half omdat er nog twijfel is vanwege 2de hands.)

Bijdrager
    Thijs67

Wat bedoelt u met deze reactie (als u het over mij heeft, natuurlijk is die 2e hands als die uit 2008 komt)

Bijdrager
    penseel

Niet reageren op die meeuw.

Bijdrager
    stel maar

Ik heb zelf een MBP late 2008 2,53Ghz en dat werkt prima. Ikzelf heb er 8 GB in en dat is wel aan te raden, wat weer ±€60 is.
    Als ik naar de configuratie kijk heb je eer 2.0Ghz versie A1278*. Dat is nl. de enigste met een HDD van 160GB. * Pin me er niet op vast, dit is niet zeker kan afwijken.
    Dus deze MB late 2008 is wel een stuk minder snel. Het zal allemaal nog prima draaien maar €450 is wel te veel.

Mocht het toch een 2.4Ghz zijn dan is het wel redelijk, hoewel ja kan proberen af te dingen om het geheugen op te waarderen.
    Voor die prijs vind ik wel dat de doos/boekjes/DVD’s ed. erbij moeten. En let op check of er al Mountian Lion opzit of niet, anders komt dat er ook nog bij.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Thijs67 op 04 juli 2013

Wat bedoelt u met deze reactie (als u het over mij heeft, natuurlijk is die 2e hands als die uit 2008 komt)

\

De aantal topic die word geopend om te vragen welke mac ze moeten kopen. Ik zie nooit topics op internet : Moet ik de bmw m3 of bmw5 kopen?
    Welke magnetron moet ik kopen?
    tv’s topics ?

Bijdrager
    Thijs67

Bedankt voor de reacties, heb nu een betere voor 500 euro gevonden, namelijk dezelfde uit eind 2008, met een ssd van 120 gb en 4GB geheugen verder nog 2,00 GHZ, goed plan om toch voor deze te gaan?

Bijdrager
    Thijs67

Sorry het aantal geheugen is 6GB!

Geblokkeerd
    Anoniem

en gebruik de edit functie, je bent jong genoeg om die te kunnen ontdekken.

Inactief
    Anoniem

volgens mij is 6 GB niet mogelijk en is 120 GB niet wat weinig opslag?
    ik denk dat je veel beter kunt krijgen voor 500 euro!

Bijdrager
    Thijs67

Ik lees net op internet dat hij zelfs tot 8 GB kan

Bijdrager
    MaxAleIsb

Als die 400-450 waard is wat zou dan een MB Unibody 13″ 250GB SSD 750GB HDD 8GB RAM met een 2.4 GHz Intel Core 2 Duo waard zijn?

Inactief
    Anoniem

Als die 400-450 waard is wat zou dan een MB Unibody 13″ 250GB SSD 750GB HDD 8GB RAM met een 2.4 GHz Intel Core 2 Duo waard zijn?

700-800 euro misschien?

Ik lees net op internet dat hij zelfs tot 8 GB kan

klopt, dat kan.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.