8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dewilde86

macbook uitbreiden

Ik wil graag me geheugen van mijn macbook pro uitbreiden naar 8 gb

Ik heb een macbook pro (Mid 2009) en in het boekje stond dat ik kon uitbreiden naar 8gb.

Er zit nu 2x 1 gb ddr3 1067 mhz in.

Nu is mijn vraag welk geheugen ik moet kiezen, er is zoveel aan bod in verschillende soorten types.

Welk merk raden jullie mij aan?

Natuurlijk heb ik al gezocht op dit forum naar recente topics maar daar werd ik ook niet wijzer van.

Bijdrager
    Anth

Kingston ddr3 1066 mhz kan ik aanraden, zojuist zelf toevallig ook een upgrade uitgevoerd naar 4 GB.

Als ik me niet vergis deze: http://www.mailamac.nl/kingston-4gb-1066mhz-module-voor-mb-mbp-imac-early-09
    Wel erg prijzig, maar dat zijn 4 GB- reepjes sowieso nog. Vaak ook overkill.

Bijdrager
    dewilde86

De prijs is nog een reden waarom ik twijfel. Maar ik ga toch wel 8 gb in me macbook stoppen. Ik vind het nu zonde om eerst 4 gb te kopen en over een jaar 8 gb. Dan kan ik toch beter gelijk 8 gb kopen?

Ik heb even het type macbook aangepast ik heb een mid 2009

Bijdrager
    Anth

Dat klopt, maar er zijn vrij weinig programma’s die echt actief gebruik gaan maken van 8 GB. Ik had eerst ook de 2 GB en na 4 GB sta ik al versteld van de snelheidsverbetering.
    Op http://www.mailamac.nl is heel makkelijk uit te zoeken welke je nodig hebt. Er is ook een helpdesk die je graag helpt met het vinden van de juiste reepjes in de online store!

Bijdrager
    xionix

ik denk dat je sowieso als je dit geheugen gaat kopen niet bij een APR naar binnen moet lopen maar gewoon bij alternate en dergelijke websites moet kijken die zijn over het algemeen een heel stuk goedkoper dan de APR.

Bijdrager
    KingAchille

8GB is misschien wel overkill. Ik zou het nooit in mijn laptop steken. Het kost je een hoop geld en slechts een handvol programma’s gebruiken het volledig.
    Ik bevestig ook dat je RAM beter op een alternatieve site kan kopen dan via een APR…

Bijdrager
    dewilde86

hmm, oke dan ga ik denk ik toch maar 4 gb bestellen en misschien dan veel later 8 gb

Bijdrager
    Nic

Nevermind: gereageerd zonder naar de oorspronkelijke datum te kijken.
    De helft van de Nieuwe Topics op de voorpagina zijn ineens drie jaar oud.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.