10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

MacBook uit sluimer met klep dicht?

Beste maccers,

nou heb ik toch begrepen dat de MacBook, net als de PowerBook, kan werken met de klep dicht, zodat je bijvoorbeeld muziek kunt blijven luisteren. Maar wat ik ook probeer, ik kom er niet achter hoe je daarvoor kunt zorgen. Iemand een oplossing?

gegroet, Svan

Bijdrager
    www.project-euh.com

Volgens mij moest je een extern scherm aansluiten en dan met een USB muis een keer klikken om het uit sluimerstand te halen.

Bijdrager
    vegeta

Bij mijne powerbook, kan ik hem met klep dicht uit sluimer halen door er een USB muis aan te sluiten

Bijdrager
    Yaris

Je kunt ook Sleepless installeren. Maar pas op voor oververhitting van je MacBook.

Bijdrager
    svan
    ”Yaris”

Je kunt ook Sleepless installeren. Maar pas op voor oververhitting van je MacBook.

dus alleen met een apparaat in de USB-poort?
    en Yaris, is dat nou juist niet een issue; dacht dat dat bij de PB ook nooit een probleem was…

Bijdrager
    Marius1976

Natuurlijk is dat WEL een issue.

Het gaat dan met name om oververhitting van het scherm. Het scherm hoort altijd uit te gaan. Ook als je hem ‘dicht’ gebruikt met een extern scherm.

Maar als je je macbook dicht doet, en je houdt met een truukje het scherm aan, dan kan het scherm z’n hitte niet kwijt, en bovendien komt er hitte van de aanblijvende computer dat ook geen kant op kan.

De computer zelf zal zichzelf wel koel houden. Maar het scherm niet.

Zeer zeker sterk af te raden dus.

Marius

Bijdrager
    Yaris
    ”svan”

Met een externe monitor + toetsenbord + muis samen aangesloten. Zie de MacBook User’s Guide pag. 67 :
    ‘Using Your MacBook with the Display Closed
    You can use your MacBook with the display closed if the computer is connected to an external monitor, keyboard, and mouse.’

Bijdrager
    superluuk

en wat als je sleepless gebruikt en de backlight van het scherm uit zet…. ?

en soms krijg ik het wel voor elkaar dat hij wakker word met de remote…
    maar dan slaapt ie na een tijdje wel weer….

Bijdrager
    svan
    ”Yaris”
    ”svan”

Met een externe monitor + toetsenbord + muis samen aangesloten. Zie de MacBook User’s Guide pag. 67 :
    ‘Using Your MacBook with the Display Closed
    You can use your MacBook with the display closed if the computer is connected to an external monitor, keyboard, and mouse.'

Thanks! Staat in het NL boekje ergens anders, maar heb het daarin ook inmiddels gevonden… Nou als zelfs Apple het goed vindt… staat niet eens waarschuwing or whatsoever bij…

Bijdrager
    Marius1976
    ”svan”

Thanks! Staat in het NL boekje ergens anders, maar heb het daarin ook inmiddels gevonden… Nou als zelfs Apple het goed vindt… staat niet eens waarschuwing or whatsoever bij…

Nee, maar dat is iig terwijl het scherm van de MacBook zelf uitgaat. En dan geeft het niet.
    Marius

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.