8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Macbook uit Japan?

Stel dat ik in Japan een macbook (pro) koop,
    kan ik er hem dan hier binnendoen als er iets aan zou komen?
    En hoe moet ik hem opladen door het volt verschil?

De macbooks zijn daar veel goedkoper. Om maar een voorbeeld te geven:

JAP Macbook Pro 15″ 2,4GHZ:
    319 800 JPY = 1 918,12 EUR

BE Macbook Pro 15″ 2,4GHZ:
    2 399,00 EUR = 399 998,25 JPY

Bijdrager
    readefries

Het voltage maakt niets uit. De adapter kan voltages aan tussen 100 en 240 volt. Op zowel 40 als 50 Hz.
    Wat misschien een probleem zou kunnen zijn, is de stekker. Maar die is gewoon los te kopen. Misschien heb je zelfs nog een van je iPod liggen.

Bij het importeren moet je wel op passen. Bij de grens kun je er zo uitgepikt worden, en moet je invoerrechten/belasting betalen. Of het dan nog uit kan weet ik niet.

Bijdrager
    ronnie

Enne,je toetsenbord? Hoe zit dat? Krijg je dan ook een qwerty toetsenbord,of zijn de letters in het japans?

Inactief
    Anoniem

dat is qwerty, met japanse karaktertjes er bij:)
    Maar ik doe avondschool Japans dus das wel fijn.

Iemand enig idee wat die invoerrechten zouden kosten?
    Als het nog steeds onder de Belgische verkoopprijs zit dan blijft het aantrekkelijk ^_^

Geblokkeerd
    Anoniem

Invoerrechten kunnen flink oplopen, dus ik zou er rekening mee houden dat
    je niet veel goedkoper uit zal zijn.

Wat sommige mensen doen, is de laptop uit de doos halen (doos weggooien),
    en alleen de bon bewaren. Zo ZOU je ze misschien kunnen overtuigen dat de
    laptop al van jou is (=geen invoerrechten betalen)… maar dat wordt moeilijk als
    er Japanse tekens op staan.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    ZwaN

Hey, ik heb een japanse macbook, zoals iemand al zei je adapter zal geen probleem hebben met voltages maar alleen je stekker, waar je gewoon een “verloop” stuk voor kan kopen. verder is het keyboard inderdaad qwerty en werkt goed:) hoewel sommige toetsen ergens anders zitten. opzich hoef je niet zozeer een japans keyboard want als je japans typt kan je ook “arigatou” bijvoorbeeld typen in normale karakter en dan komt het in het japans op je scherm. ze zijn inderdaad veel goedkoper door de 5% tax in Japan. denk er alleen wel aan dat je alleen standaard laptops kan kopen in japan’s apple stores. ik wilde dus een MacBook met 2GB ram en 120GB hdd kopen in de Shibuya’s Apple store maar dat moest ik bestellen en laten bezorgen op mijn adres (ik woon in Japan, Tokyo), want Apple Stores hebben alleen de standaard versies die je op de site hebt staan. misschien kan je iets doen met een hotel ofzo? het duurde iets langer dan een week voordat ik binnen hebben. (volgens mij was het zelfs 8 dagen! hoewel de site 14 zei ofzo…tijd geleden :P)

hoe het zit met je gerantie zou je aan een apple center moeten vragen in nederland want daar hebben ze geen Apple Stores.

waarschijnlijk de invoerrechten zijn de BTW kosten en misschien een boete? hoeveel dat is zou ik niet weten ^^ (en wil ik ook niet weten :P) zit gelukkig nog steeds in Japan ^^

Bijdrager
    puntKoen

Toetsenbordindeling is geen ISO, zoals in Europa, maar JIS. Wat precies de verschillen zijn weet ik niet, maar het lijkt mee te vallen. De kosten die je voor een nieuwe duckhead (€10 oid) moet betalen moeten ook nog van je ‘voordeel’ af, naast het feit dat je maar één jaar beperkte Apple garantie hebt in Nederland. Apple Care (€319) is dus aan te raden, als je niet terug naar Japan wilt bij garantieissues.

Bijdrager
    Mattnh

Een vriendin van me heeft er ook één uit Japan meegenomen.
    Gaat helemaal goed en het ziet er über-kek uit.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.