5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Svb1997

Macbook Trackpad klikt niet goed?

Bij mij oudere Macbook pro 15 Inch klikt de trackpad niet meer goed.
    Ik moet veel kracht zetten om te klikken en hem langer aan houden.
    Ik heb al op andere forums gezocht maar daar zie ik alleen het probleem met een ”bolle” batterij,
    dat is bij mij niet het geval.
    Ik kan er opzicht mee leven want ik heb hem nou gewoon op ”tikken om te klikken” staan.
    Maar ik dacht misschien is het een instelling die ik fout heb staan.
    Volgens mij was dit ook al een probleem met de eerste unibody’s, toen was het verholpen door een software update.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    frapo

Ik weet natuurlijk zo niet om welk type MB het gaat maar er is een mogelijkheid om de klikgevoeligheid van het trackpad in te stellen. De bodemplaat moet er dan even vanaf geschroefd en dan zit er een klein schroefje onder het trackpad om mee af te stellen. Als je even vermeld om welk type het gaat, kan ik wel even een afbeelding plaatsen zodat je een voorbeeld hebt.

Bijdrager
    Retyro

Hoe weet je zo zeker dat het geen bolle batterij is als ik vragen mag? (dit was bij mij het probleem) Dit kun je volgens mij alleen zeker weten als je de batterij er helemaal uit haalt en hem goed bekijk/trackpad even test. Als je dit gedaan hebt zal het je ook opvallen dat er achter de batterij een schroefje zit (als ik me niet vergis is die blauw) in de onderkant van de trackpad. Met dit schroefje kan de trackpad afgesteld worden. (Deze hoeft echt maar minimaal gedraaid te worden dus niet meteen als een malle die schroef een paar keer draaien)

Het feit dat je hem harder in moet drukken lijkt mij in ieder geval toch echt een hardwareprobleem dus ik kan me niet voorstellen dat een software update het probleem verhelpt.

Bijdrager
    MacFan55

Meestal is zoiets inderdaad een probleem van de akku die in verwachting schijnt te raken bij overlijden…

Bijdrager
    Brombeer

Een probleem met de trackpad heb ik bij een Mac Book late 2007 (zo’n witte) met een firmware-update opgelost. Of er voor jouw laptop ook een firmware-update is, kun je in de mactracker.ca zien.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.