-
Q:
Macbook toetsenbord
Ik kom op verschillende foto’s van de MacBook verschillende toetsenborden tegen, met name deze twee:
De bovenste heeft een bredere Enter-knop dan de ondeste, welk toetsenbord krijg je nou precies? Die bredere Enter-knop lijkt mij comfortabeler om te gebruiken, is dat de versie waarmee de MacBook wordt verscheept?
”-Je krijgt de verticale als je de MacBook in de Nederlandse Store besteld zonder iets te veranderen. Tenminste dat heb ik gedaan met de mijne …
Je krijgt zowieso de verticale enterknop! Het maakt niet uit wat je aangeeft bij de Nederlands Apple Store. Kies je voor een andere indeling, dan zal de enterknop hetzelfde blijven. Mocht je een horizontale knop willen, dan dien je de MB aan te schaffen bij de US Apple store. Dit alles heeft te maken met europese standaarden.
”-Huh maar zon verticale is toch hartstikke normaal ?? Snap niet dat mensen anders gewend zijn
Ik heb echt serieus een jaar lang nodig gehad voor ik gewend was aan die verticale enter. Als je een horizontale enter gewend bent duw je die namelijk in op de basisrij, maar de Apple-enter is daar amper een centimeter breed. Ik heb dus het eerste jaar een hoop ’s ipv enters getypt.
En wat nog erger was.. als ik een op mijn scherm zag verschijnen ging ik in een reflex naar de backspace, waarvan ik gewend was dat hij 1 rij boven de zat, dus dan duwde ik alsnog op enter
Dus ik had overal van die debiele slashes achteraan mijn zinnen soms.
Dus ja.. sommige mensen zijn anders gewend
”Nicktwin””-Je krijgt de verticale als je de MacBook in de Nederlandse Store besteld zonder iets te veranderen. Tenminste dat heb ik gedaan met de mijne …
Je krijgt zowieso de verticale enterknop! Het maakt niet uit wat je aangeeft bij de Nederlands Apple Store. Kies je voor een andere indeling, dan zal de enterknop hetzelfde blijven. Mocht je een horizontale knop willen, dan dien je de MB aan te schaffen bij de US Apple store. Dit alles heeft te maken met europese standaarden.
Wat betekenen die toetsenbord opties dan bij het kiezen van een MacBook? Er zijn er drie
Toetsenbord + Mac OS X (Int’l English)
Toetsenbord (lokaal) + Mac OS X (Int’l English)
Toetsenbord + Mac OS Xis die bovenste dan niet met de Amerikaanse indeling?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.