12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Cloudsurfer

Macbook toetsenbord

Ik kom op verschillende foto’s van de MacBook verschillende toetsenborden tegen, met name deze twee:

De bovenste heeft een bredere Enter-knop dan de ondeste, welk toetsenbord krijg je nou precies? Die bredere Enter-knop lijkt mij comfortabeler om te gebruiken, is dat de versie waarmee de MacBook wordt verscheept?

Bijdrager
    Nikita

De horizontale is de VS-uitvoering. Hier worden ze met verticale geleverd. De VS-versie heeft o.a. geen euro-teken en tekst i.p.v. plaatjes op de Command toetsen bijvoorbeeld. Verder zijn ze allebei QWERTY.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Dus wij Nederlanders krijgen de verticale… das wel jammer, maar het zal uiteindelijk wel wennen denk ik.

Bijdrager
    – Robbert –

Je krijgt de verticale als je de MacBook in de Nederlandse Store besteld zonder iets te veranderen. Tenminste dat heb ik gedaan met de mijne …

Bijdrager
    Nikita

Ach het went vrj snel. In het begin zit je d’r even naast maar vrij snel niet meer. Tis nu zelf zo dat ik op de Windows-pc waar ik nu noodgedwongen op verkeer dus de toets raak ipv de enter 8)

Bijdrager
    Nicktwin
    ”-

Je krijgt de verticale als je de MacBook in de Nederlandse Store besteld zonder iets te veranderen. Tenminste dat heb ik gedaan met de mijne …

Je krijgt zowieso de verticale enterknop! Het maakt niet uit wat je aangeeft bij de Nederlands Apple Store. Kies je voor een andere indeling, dan zal de enterknop hetzelfde blijven. Mocht je een horizontale knop willen, dan dien je de MB aan te schaffen bij de US Apple store. Dit alles heeft te maken met europese standaarden.

Bijdrager
    – Robbert –

Huh maar zon verticale is toch hartstikke normaal ?? Snap niet dat mensen anders gewend zijn:P

Bijdrager
    nbohemen

De commandtoets is identiek; de option toets is anders

Bijdrager
    Bigs
    ”-

Huh maar zon verticale is toch hartstikke normaal ?? Snap niet dat mensen anders gewend zijn:P

Ik heb echt serieus een jaar lang nodig gehad voor ik gewend was aan die verticale enter. Als je een horizontale enter gewend bent duw je die namelijk in op de basisrij, maar de Apple-enter is daar amper een centimeter breed. Ik heb dus het eerste jaar een hoop ’s ipv enters getypt.

En wat nog erger was.. als ik een op mijn scherm zag verschijnen ging ik in een reflex naar de backspace, waarvan ik gewend was dat hij 1 rij boven de zat, dus dan duwde ik alsnog op enter:) Dus ik had overal van die debiele slashes achteraan mijn zinnen soms.

Dus ja.. sommige mensen zijn anders gewend:P

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Nicktwin”
    ”-

Je krijgt zowieso de verticale enterknop! Het maakt niet uit wat je aangeeft bij de Nederlands Apple Store. Kies je voor een andere indeling, dan zal de enterknop hetzelfde blijven. Mocht je een horizontale knop willen, dan dien je de MB aan te schaffen bij de US Apple store. Dit alles heeft te maken met europese standaarden.

Wat betekenen die toetsenbord opties dan bij het kiezen van een MacBook? Er zijn er drie

Toetsenbord + Mac OS X (Int’l English)
    Toetsenbord (lokaal) + Mac OS X (Int’l English)
    Toetsenbord + Mac OS X

is die bovenste dan niet met de Amerikaanse indeling?

Bijdrager
    Len
    ”-

Ik ben ook niet anders gewend… en toen ik een toetsenbord voor m’n neus kreeg van een ouwe PC met een horizontale balk miste ik dan ook altijd ;). Geef mij maar zo’n grote, verticaal geplaatste plak.

Bijdrager
    Nikita
    ”Cloudsurfer”

is die bovenste dan niet met de Amerikaanse indeling?

Nee, da’s alleen dat OSX in het Engels wordt gezet, iets wat je zelf ook met 3x klikken kan doen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.