8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    PeterRdeVries

Macbook temperatuur en snelheid problemen

Geachte,

Omdat ik nu al een aantal fora’s ben afgegaan en veel op google gezocht te hebben probeer ik via deze manier een antwoord op mijn vraag te krijgen.
    Laatste tijd (circa 1,5 maand) wordt mijn Macbook Pro 15″ I7 (op dit moment Mountain Lion) erg heet, boven de 75 graden gemiddeld. Mijn CPU gebruik ligt dan rond de 10%. Tevens zijn er uitschieters naar de 90 graden. Hierbij reageert het systeem ook nog erg traag. Gister liep de temperatuur tot 85 graden op terwijl ik via WiFi (8mb/s) aan het downloaden was. Harddisk is in orde, smc reset gedaan en het geheugen getest.

Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Inactief
    Anoniem

Kijk eens in de activiteiten weergave, is er een process dat enorm veel CPU gebruikt wanneer je laptop zo heet wordt?

Verder zal ik geen grapjes maken over je gebruikersnaam. Want als je echt bent wie je zegt had je dat antwoord naturrlijk al lang zelf gevonden.:smile:

Bijdrager
    PeterRdeVries

Het gekke is dat er geen proces is dat veel van de cpu gebruik maakt.

Ik bestrijd alleen misdaad, geen computer problemen! :sealed:

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Probeer eens een SMC reset. Dat schijnt vaak te helpen bij hoge temperaturen i.c.m. laag CPU verbruik.

Bijdrager
    PeterRdeVries

Gelezen, ’t verhaal klopt wel, maar dit heeft geen betrekking op mijn situatie.. Ik doe niet veel spannends en draai toch op 70 graden(mail,safari,itunes,dreamweaver) terwijl ik op de 17 inch photoshop,dreamweaver, VLC(film) & een flash filmpje tegelijkertijd aan kan zetten en dan op 78 beland. Daarbij als ik alleen download via de app store haal ik soms wel temperaturen tegen de 90 aan, voor de rest draait er niks dan. Zie IStat afbeelding

Bijdrager
    PeterRdeVries

@Hendrik Ijzerboot

Al gedaan! lost niks op

Bijdrager
    Damio

@PeterRdeVries Gebruik je toevallig een HP-printer?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.