7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Hayalet

Macbook te traag

MacBook Pro (15-inch, Mid 2010)
    Sierra 2,66 GHz
    Intel Core i7 8 GB 1067 MHz DDR3 (Nvidia kaart is defect en dankzij GfxCardStatus crasht laptop niet meer)
    Intel HD Graphics 288 MB

Probleem blijft ieder 15 sec. herhalen met het staken (muis blijft laden, beeld blijft hangen). Ik heb de SMC en PRAM reset uitgevoerd maar was uiteindelijk een tijdelijk wonder. Ook heb ik clean my mac uitgeprobeerd maar geen succes. Waar zou het aan liggen? Ik heb het nog paar maanden terug geformatteerd, en de RAM geheugen zag ik bij clean my mac app. dat het helemaal vol zit iedere keer. Of zou het aan de update liggen?

Dankjewel.

Bijdrager
    iMad

Smart Utility om t kijken of je HDD nog in orde is.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  iMad.

Bijdrager
    Shmoo

Dus die machine draait nu enkel op een Intel HD Graphics met 288mb power?

Wow, dat je überhaupt nog iets op het beeld krijgt.

Bijdrager
    Hayalet

@imad

Ik heb de Smart utility (trial) uitgevoerd en kreeg gelijk een “PASSED” te zien. Dus hij is in orde, en ook al is het via een trial versie?

@shmoo

Klopt:-D

Bijdrager
    AppleHelp Nijmegen

Als je machine alleen nog maar draait op een HD Graphics met 288 MB, denk ik dat dat het probleem is.
    Gebruikte de computer die kaart ook toen de NVIDIA nog werkte?

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat je eens moet gaan kijken naar een andere computer want reparatie zal een duur grapje worden en een SSD inbouwen in een computer die sowieso al op een half been staat lijkt mij niet een goede basis voor vooruitgang.

Bijdrager
    McPim
    Hayalet op 26 oktober 2017

Of zou het aan de update liggen?

Als je daarmee de update naar macOS Sierra bedoelt dan kan dat het probleem kan zijn ja, zie hier. Niet helemaal gelezen maar GfxCardStatus heeft een probleem onder Sierra en wil niet meer ‘vast’ blijven hangen in de ‘Integrated Graphics’ mode. Misschien dat dat bij jou elke 15 sec de freeze veroorzaakt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  McPim.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.