9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

MacBook SuperDrive kapot?

Hoi,

als ik een cd in mijn MacBook stop, dan klinkt er een korte ratel, en even later een lange ratel, waarna de drive de cd weer uitspuugt. Vervelend geluidje, als je het mij vraagt, klinkt namelijk als kapot.
    Is er een methode om dit zeker te weten? En weet iemand wat het kost om te laten repareren – zit ruim buiten garantieperiode?
    Zelf doen is op zich wel een optie, heb de guide op iFixit.com eens bekeken, lijkt me op zich te doen, maar niet eenvoudig. Een losse drive daar kost $200…slik. Maar ja, zonder drive is ook maar zonder drive..

grts

Bijdrager
    sypie

Als je MacBook nog geen 2 jaar is zou ik eens een brief naar Apple sturen. Zo’n drive mag best langer mee gaan dan 2 jaar. De drives die ze tot nu toe geleverd hebben leveren heel veel problemen op. Ze mogen best eens wat onkosten hebben van die goedkope rommel die ze er in stoppen.

Bijdrager
    Joffry

Eindelijk eens een ‘gedurfd’ antwoord. Ik erger me al langere tijd aan de inferieure kwaliteit van het kwaliteitsproduct ‘Apple’. Een gewone ‘ordinaire’ laptop van b.v. MSI gaat jaren mee zonder enig probleem.
    Hier hebben we al 2 van de 3 Macs die voortijdig (1 binnen een half jaar en nummer 2 binnen 1 jaar) problemen vertoonden met moederbord resp. harde schijf. Een garantie van 1 jaar is ook pet en niet meer van deze tijd.

Bijdrager
    Dagaloni

Bij mij helemaal geen last van de SuperDrive. Als zeker echt veel cd, dvd gelezen er mee! Maar wel twee keer in 3 jaar de HD stuk. In keer binnen het jaar andere keer net twee maanden geleden. :?

Bijdrager
    iDecide

Het zou een stuk schelen als de garantie van 1 jaar, standaard 2 jaar gaat worden. Zeker omdat (binnen Nederland) de klanten kunnen beroep op het consumentenrecht. Echter is dit recht beperkt tot fabrieksgarantie op producten en onderdelen daarvan die respectievelijkerwijs meer dan 1 jaar mee zouden moeten gaan.

Bijdrager
    svan

De MB is 2 jaar en zo’n drie maanden oud. Weliswaar niet heel erg oud, en de drive is ook niet afgrijselijk veel gebruikt, maar, ik sleep mijn MB overal mee naartoe en een SuperDrive is een gevoelig onderdeel. Kortom, ik kan de inderdaad bij Apple gaan klagen, en dat overweeg ik zeker, maar ik zie zomaar eens gebeuren dat mijn klacht niet wordt gehonoreerd. En dan ben ik terug bij af.
    Vandaar dus mijn vragen over reparaties, zelf doen of niet, en ervaringen van anderen… :-).

Bijdrager
    Moriarty
    ”iDecide”

Het zou een stuk schelen als de garantie van 1 jaar, standaard 2 jaar gaat worden. Zeker omdat (binnen Nederland) de klanten kunnen beroep op het consumentenrecht. Echter is dit recht beperkt tot fabrieksgarantie op producten en onderdelen daarvan die respectievelijkerwijs meer dan 1 jaar mee zouden moeten gaan.

Niet helemaal waar, je dient te bewijzen dat het defect er vanaf dag 1 in zat…

Bijdrager
    luc306

Als het defect er al vanaf dag 1 in zit waarom moet de garantie dan 2 jaar zijn. In mijn ogen is dat een kul reden.

Bijdrager
    Xserve
    ”Joffry”

Eindelijk eens een ‘gedurfd’ antwoord. Ik erger me al langere tijd aan de inferieure kwaliteit van het kwaliteitsproduct ‘Apple’. Een gewone ‘ordinaire’ laptop van b.v. MSI gaat jaren mee zonder enig probleem.
    Hier hebben we al 2 van de 3 Macs die voortijdig (1 binnen een half jaar en nummer 2 binnen 1 jaar) problemen vertoonden met moederbord resp. harde schijf. Een garantie van 1 jaar is ook pet en niet meer van deze tijd.

Dat kwaliteitsproduct en die ordinaire laptop gebruiken de facto dezelfde harde schijven en hebben dus evenveel kans om kapot te gaan. Het is waarschijnlijk louter toeval dat jij twee kapotte HD’s hebt gehad in 3 jaar.
    De garantie zou inderdaad verhoogd moeten worden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.