16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Macbook steeds slomer!!

Mijn macbook werd wel steeds slomer. Hij liep helemaal vast toen ik ging partitoneren. Als ik mail en safari open moet hij daar echt moeite voor doen want het kan soms wel halve minuut duren voordat ik de progs kan gebruiken.. Vroeger duurde dag maar 5 seconden en bam daar stond mail en safari op vole toeren te draaien.

Ik heb laatst wel een virus op paralles gehad dus misschien is mijn mac daarom vertraagt. Weet iemand een oorzaak voor mijn slome macbook en het alleen naar boven scrollen.

P.S. ik heb nog 30 GB vrij op mijn interne HD.

Inactief
    Anoniem

de traagheid kan ik niet verklaren
    echte waarom je mighty mouse alleen nog naar boven kan scrollen is simpel
    Hij is vies van binnen, het kan helpen om hem schoon te maken op de apple manier:
    neem een schoon a4-tje en houd je mouse op de kop en laat het balletje een paar minuten over het a4-tje rollen
    en anders kan je je muis altijd nog uit elkaar halen, voor een handleiding moet je ff googlen denk ik!

Bijdrager
    remixed

Het is handiger om een percentage vrije ruimte op je internet HD te geven. Het is beter om minimaal zo’n 10-15% vrije ruimte te hebben volgens mij.

Het scrollen komt gewoon door de mighty mouse zelf, ik heb daar ook last van. Gewoon even op ze’n kop houden en dan over een papiertje dat balletje rollen. Als je dat ff doet dan doet hij het weer (heeft iets met vuil te maken).

Wat handig is is om even naar programma’s-> hulpprogramma’s te gaan en daar dan: schijfhulpprogramma te openen. Druk dan op de hardeschijf (links) welke in je macbook zit en druk dan op controleer. Vervolgens kun je ook nog op controleer schijfbevoegdheden drukken, druk daar dan ook op en daarna op: Herstel schijfbevoegdheden.

Vaak is dat het probleem… veel anders zit er niet op dan een paar kleine dingen resetten (pram en dergelijken).

Bijdrager
    Dagaloni

Hij scrolt weer!! :D:D

Bijdrager
    remixed
    ”Dagaloni”

Hij scrolt weer!! :D:D

Mooi, Steve werk was mij net voor, maar probeer ook eens het schijfhulpprogramma en laat weten of dat werkt.

Inactief
    Anoniem

Hoe wist iedereen dat het een Mighty Mouse was:D [size=7:244f9ccddf]ja ik weet van de scroll problemen af, maar toch![/size:244f9ccddf]

Bijdrager
    Dee139
    ”iFredo”

Hoe wist iedereen dat het een Mighty Mouse was:D [size=7:1ac42a40e6]ja ik weet van de scroll problemen af, maar toch![/size:1ac42a40e6]

Omdat we dat probleem allemaal hebben en dus herkennen?:wink:

Mijn MM scrolt ook alleen maar naar boven… en zit vrij vaak het blad papier

Bijdrager
    Sunneh
    ”Dee139″

Helaas .. ik koop onderhand elk jaar een nieuwe muis en telkens wordt hij te vies na twee maanden. Ik hoop echt dat Apple binnenkort weer met een nieuwe muis komt. Kleine kans alleen want het duurde ruim 10 jaar voordat de mightymouse kwam.. *hint*

Bijdrager
    Jordy
    ”Sunneh”
    ”Dee139″

Helaas .. ik koop onderhand elk jaar een nieuwe muis en telkens wordt hij te vies na twee maanden. Ik hoop echt dat Apple binnenkort weer met een nieuwe muis komt. Kleine kans alleen want het duurde ruim 10 jaar voordat de mightymouse kwam.. *hint*

Beetje heet water met een beetje afwas middel en flink scrollen totdat er vuil uitkomt. Daarna nog met een beetje heet water het sop eruit spoelen door ook weer flink te scrollen. Paar uurtjes laten drogen en hij is weer als nieuw). Ik beloof niks, maar bij mij werkte het prima.

Bijdrager
    Heijtink

Ik had een MM met draad. Die kreeg ik bij mijn iMac. Echter was dat balletje zo kapot en voelde ik ook geen wrijving. Het balletje lag er nog gewoon losjes in en moest er heel hard op drukken om nog te kunnen scrollen. Dus heb ik een logitech gekocht. Deze werkt erg goed. En is ook best wel robust. en zuinig.
    http://www.logitech.com/index.cfm/notebook_products/mice/devices/3287&cl=nl,nl

Bijdrager
    Dagaloni

Maar weet iemand waarom mijn macbook de laatste tijd zo sloom is geworden?

Bijdrager
    remixed
    ”remixed”

Wat handig is is om even naar programma’s-> hulpprogramma’s te gaan en daar dan: schijfhulpprogramma te openen. Druk dan op de hardeschijf (links) welke in je macbook zit en druk dan op controleer. Vervolgens kun je ook nog op controleer schijfbevoegdheden drukken, druk daar dan ook op en daarna op: Herstel schijfbevoegdheden.

Vaak is dat het probleem… veel anders zit er niet op dan een paar kleine dingen resetten (pram en dergelijken).

Ik heb het gister al gezegd, lees je berichten in je eigen topic niet eens? Vervolgens had ik het gister nog een 2e keer even gezegd toen je zei: Hij Scrolt weer!

Bijdrager
    Dagaloni

sorry.. ik had moeten zeggen dat het niet werkt. Zou het nadat je het al 2 keer hebt geprobeert werken?

Bijdrager
    remixed

Waarschijnlijk niet, hoeveel procent hardeschijf ruimte heb je nog vrij? welke programma’s heb je allemaal actief als hij traag word? misschien dat het daarmee te maken heeft?

Bijdrager
    Dagaloni

Uuhm..
    ik weet niet waarom maar het probleem is opgelost..
    mijn macbook is stukke sneller.. Terwijl ik niks heb gedaan..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Opnieuw opgestart misschien?
    Doet vaak wonderen.

Als hij “traag” wordt, zie je dan ook steeds de roterende strandbal cursor?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.