3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Jorrit de Boer

Macbook start niet op ( smc probleem ?)

Hoi,
    Mijn macbook pro start niet meer op nadat de batterij leeg was, zelfs niet aan de lader.
    Ik denk dat er een probleem met de smc is maar na tientallen keren de smc herstarten doet hij het nog steeds niet.

Hiervoor had hij al wat problemen die allemaal naar smc wijzen:
    Lampje oplader gaat niet aan
    Laptop gaat niet aan en uit met het dicht en opendoen van de laptop
    Batterij indicator doet het niet
    Enz.
    Nu heb ik dus een paar keer de smc herstart maar hij start nog steeds niet op.
    Wat kan ik doen? Of moet ik naar een icentre ofzo gaan.

Ikheb een macbook pro 13″ mid 2012 i5 2.5 ghz zelf geupgrade met nu 8gb ram, ssd in main slot en oude hdd in superdrive slot.
    Hij heeft dus een verwijderbare batterij en ik heb de smc dus ook op de manier die daarvoor beschreven staat herstart.

Alvast heel erg bedankt.

Moderator
    Night

Als alle standaard methoden niet (meer) werken, dan lijkt me een bezoekje aan een ACRC geen overbodige luxe…

Bijdrager
    iDEOwen
    Jorrit op 27 maart 2016

Ikheb een macbook pro 13″ mid 2012 i5 2.5 ghz zelf geupgrade met nu 8gb ram, ssd in main slot en oude hdd in superdrive slot.
    Hij heeft dus een verwijderbare batterij en ik heb de smc dus ook op de manier die daarvoor beschreven staat herstart.

Hi Jorrit,

Ik snap je gedachte dat je een ‘verwijderbare’ batterij hebt. Maar dat bedoelen ze niet met jouw Mac. Volg de procedures op met de ingebouwde ‘vaste’ batterij. Dus uitzetten, magsafe eraan, SHIFT+CTRL+Option/ALT+Power knop tegelijkertijd indrukken en weer loslaten…

Succes!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.