8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

MacBook start niet op, Kernel Panic

Ik was bezig met het installeren van updates en ik keek even in mijn HD in finder. Ik zag daar naast 5 mappen een bestandje staat genaamd ’Mach_kernel'. Dat hoort er niet en ik gooide het meteen in de prullenbak (HEEEL DOM kom ik nu achter). Toen de updates klaar waren moest ik herstart doen. Goed herstart. Toen verscheen heel kort het apple teken en werd vervangen door een verboden teken. Een rondje met een schuine streep erdoor. Dat hield een tijdje aan en toen zag ik een map met een vraag teken. Dat kwam bekend voor uit ervaring met een kennis. Er is wat met de sofware. Goed leopard dvd erin en de software bijwerken want er staat nog school werk op. Heel stom dat ik nou net een tijdje geleden TM even had uitgesteld… Toen de software was bijgewerkt startte hij opnieuw op en toen verscheen heel kort het apple teken en toen allemaal zinnen van links. Het ging over kernel, macbook versie, kernel versie, etc. Dat zag ik vrij kort en toen kwam de kernel panic. Wat ik ook doe, ik blijf kernel panic krijgen.. Wat moet ik doen aangezien ik morgen weer naar school moet?

edit: ik heb mijn schijfbevoegdheden hersteld en de schijf hersteld.

Bijdrager
    Rub3n

haha door het woordje spoed ga ik het topic al niet meer doorlezen.

Dat werkt echt averechts dat woordje [SPOED] ervoor… Geloof mij:)

Bijdrager
    Dagaloni

Bedankt voor je hulp.. :moe: :moe: :moe:

Bijdrager
    gtalien

Ik ben bang dat je OS X opnieuw erop moet zetten… Archive & Install lijkt mij ’t beste…
    http://support.apple.com/kb/TS1892

Bijdrager
    Dagaloni

Ja, bedankt. Er zit geen risico aan vast dat ik bestanden kwijt raak? Ik namelijk geen recente backup…

edit: opnieuw installeren gedaan. Archiveer en installeer..

Bijdrager
    gtalien

Bij Archive & Install blijft alles bewaard, ik geloof dat er dan een folder op je HD staat met de naam “previous systems” of iets dergelijks… Daar zou alles in moeten staan:)

Bijdrager
    puccini
    ”Rub3n”

haha door het woordje spoed ga ik het topic al niet meer doorlezen.

Dat werkt echt averechts dat woordje [SPOED] ervoor… Geloof mij:)

@Rub3n
    Erg aardige reactie :evil:
    Misschien heb jij ook eens advies nodig, en dan hoop ik dat je dezelfde reactie krijgt
    :evil:

Bijdrager
    Dagaloni

Goed alles is goed gegaan en mijn macbook loopt weer op rolletjes.. :D:D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.