8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielsss

Macbook start niet op, flikkerend vraagteken, getik soms…

Beste,

Ik heb al zitten zoeken achter dit probleem op het forum en had wel een topic gevonden en alles wat erin stond geprobeerd, opstarten met de mac install cd en de HD controleren/herstellen, met firewire verbinding maken via mijn broer zijn macbook pro, dan vindt hij niets.

Dus naar alle waarschijnlijkheid zegt google me dat mijn harde schijf stuk is, hoe groot is de kans hierop eigenlijk? (het getik is waarschijnlijk het grootste bewijs hiervoor)

Ik ben aan het twijfelen of ik dan nu gewoon mijn Mac OS X via mijn install cd ga proberen installeren of hem eventueel binnendoen voor een data recovery ( kost blijkbaar ongeveer 150 euro ), wat denken jullie?

Ik heb een maand geleden nog een backup gemaakt en ben niet echt belangrijke bestanden kwijt, maar het is toch wat ambetant.

Heb deze al bijna 2 jaar, dus garantie zit er niet meer in.

Bedankt op voorhand!

Niels

Bijdrager
    Ian83

Schijf is dood, niets meer mee doen voordat je data herstel probeert. Kleine kans dat er nog data vanaf is te halen. Succes. Je kunt het ook met Data Rescue II proberen., kost veel minder, maar daar moet de schijf wel zichtbaar voor worden in Target mode.

Bijdrager
    Ian83

De kans is in het algemeen redelijk klein, in jouw geval zeer groot.

Bijdrager
    Ian83

Wat is ambetant?

Bijdrager
    jantje bee

ambetant = vervelend / onprettig

of woorden van die strekking
    onze zuiderburen en de heel zuid nederlanders gebruiken dat woord graag.
    ik ook! (geen zuiderling trouwens…)

“die man is een ambetante kwast” mooi toch?!

j.

Bijdrager
    Ian83

Ah, dank je.

Bijdrager
    mtooster

Als je schijf in target mode ook niet herkend wordt en de schijf tikt ook is de kans inderdaad zeer groot dat je schijf kapot is.
    Als laatste optie kun je proberen de schijf in een externe behuizing te stoppen en aansluiten op een andere computer (om eventuele fouten in de aansturing van de schijf te elimineren) maar ik denk niet dat dit zal helpen.

Anders een nieuwe 2,5inch laptopschijf gaan halen (let op, max 9,5 mm hoog) en opnieuw installeren.

Toevallig niet Time-Machine gebruikt voor backups?

Bijdrager
    Nielsss

Neen, niet time-machine gebruikt omdat ik het nog niet had, ga ik vanaf nu wel doen!

Bedankt voor de raad!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.