9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Kameeri

MacBook start niet op

Sinds vanmorgen wil mijn MacBook (Tiger) niet meer opstarten… krijg folder met vraagteken…
    Meteen gaan zoeken naar de installCD, maar uiteraard kan ik die nergens vinden (heb zelfs de doos nog, maar CD is spoorloos… zucht). Ik heb wel nog de installDVD van mijn iMac, maar da’s Leopard…

Kan ik nu toch die Leopard install DVD in de Macbook gooien en daarmee in ieder geval de schrijf EHBO dinges draaien?

Moderator
    Pete.Z

Nee, dat zal niet lukken.

Het vraagteken betekent dat je systeem niet gevonden is om op te starten.

http://support.apple.com/kb/TS1440?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Kameeri

Heb ‘m nu als ‘slave’ aan mijn imac gehangen, en in de info van de imac staat wel dat ‘ie iets ziet in de target mode, maar er verschijnt geen schijf… ga me steeds meer zorgen maken….:(

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Er is een probleem met de schijf. Kun je hem niet herstellen? Misschien met Techtool Pro als disk utility niet lukt.

Bijdrager
    Kameeri

Jeee, installCD toch gevonden… Op hoop van zegen!

Bijdrager
    Kameeri

Opstarten vanaf de installCD gaat niet… hij gooit na een hele tijd de schijf er gewoon weer uit… Damn…

Bijdrager
    sypie

Maar als je iMac al zegt dat er iets mis is met de target schijf, dan bevestigt dat het mapje met vraagteken toch alleen maar? Je schijf is aan gort. Hup naar de winkel om 2 dingen aan te schaffen: een nieuwe schijf voor je MacBook Pro en voor het recoveren van je software: Datarescue II om zo veel mogelijk zooi terug te halen…

Of je moet per ongeluk een back-up hebben van je Mac.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je kunt ook dit even proberen:

Start op met [command]+S (single user mode)
    er verschijnt (meestal) “localhost#”
    typ in: fsck -y gevolgd door return
    het UNIX schijf reparatie programma wordt op gestart…

typ daarna reboot <return>

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”Kameeri”

Opstarten vanaf de installCD gaat niet… hij gooit na een hele tijd de schijf er gewoon weer uit… Damn…

Ben je er zeker van dat je de juiste install DVd gebruikt hebt?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.