8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vermeer

Macbook start niet op..

Sinds vanochtend start mijn macbook niet meer op. Het begon bij een fout in de finder. Finder reageert niet enz. Dus ik herstart mijn macbook en hij blijft de hele tijd hangen in het witte opstartscherm met logo. Heb al geprobeert om met de dvd op te starten, c ingedrukt gehouden en bij de schijfhulp programma’s gekeken. Schijf EHBO en mijn schijf gecontroleerd. Het herstel was niet nodig.

Wat kan ik doen? Ik ben helemaal nieuw met MacOSX.

Bijdrager
    baziel

binnenbrengen!

Bijdrager
    KingAchille

Batterij eruit halen misschien? En dan even laten afkoelen en dan terug proberen?
    Misschien een DOA, wie weet….
    Mvg,

Bijdrager
    vermeer

Batterij eruit halen misschien? En dan even laten afkoelen en dan terug proberen?
    Misschien een DOA, wie weet….
    Mvg,

Hij heeft al vanaf vanmorgen af staan koelen, denk niet dat dat het is.

Als ik hem op het witte scherm laat staan, start ie na een minuut of 5 weer opnieuw op.
    Heeft niemand een idee wat het kan zijn?[/quote]

Bijdrager
    rednesed

Probeer eens op te starten met de shift toets ingedrukt. Op die manier start je op in veilige modus. (dit duurt wel langer dan een reguliere start)

Ik heb ook ooit opstartproblemen gehad ik raakte toen wel tot op de desktopafbeelding (maar er kwam geen dock, icoontjes, … spotlight,.. ) door in veilige modus te starten (shift inhouden tijdens het opstarten) kon ik alles opnieuw waarnemen op mijn desktop. Daarna gewoon opnieuw starten en het probleem was, in elk geval bij mij, opgelost.

Lukt dit niet, zou ik mijn computer inderdaad gewoon binnenbrengen.