8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vermeer

Macbook start niet op..

Sinds vanochtend start mijn macbook niet meer op. Het begon bij een fout in de finder. Finder reageert niet enz. Dus ik herstart mijn macbook en hij blijft de hele tijd hangen in het witte opstartscherm met logo. Heb al geprobeert om met de dvd op te starten, c ingedrukt gehouden en bij de schijfhulp programma’s gekeken. Schijf EHBO en mijn schijf gecontroleerd. Het herstel was niet nodig.

Wat kan ik doen? Ik ben helemaal nieuw met MacOSX.

Bijdrager
    baziel

binnenbrengen!

Bijdrager
    KingAchille

Batterij eruit halen misschien? En dan even laten afkoelen en dan terug proberen?
    Misschien een DOA, wie weet….
    Mvg,

Bijdrager
    vermeer

Batterij eruit halen misschien? En dan even laten afkoelen en dan terug proberen?
    Misschien een DOA, wie weet….
    Mvg,

Hij heeft al vanaf vanmorgen af staan koelen, denk niet dat dat het is.

Als ik hem op het witte scherm laat staan, start ie na een minuut of 5 weer opnieuw op.
    Heeft niemand een idee wat het kan zijn?[/quote]

Bijdrager
    rednesed

Probeer eens op te starten met de shift toets ingedrukt. Op die manier start je op in veilige modus. (dit duurt wel langer dan een reguliere start)

Ik heb ook ooit opstartproblemen gehad ik raakte toen wel tot op de desktopafbeelding (maar er kwam geen dock, icoontjes, … spotlight,.. ) door in veilige modus te starten (shift inhouden tijdens het opstarten) kon ik alles opnieuw waarnemen op mijn desktop. Daarna gewoon opnieuw starten en het probleem was, in elk geval bij mij, opgelost.

Lukt dit niet, zou ik mijn computer inderdaad gewoon binnenbrengen.

Er was niets mis met je schijf, herstel was niet nodig zei je toch? Maar wat ik je aanraad is toch even een backup te maken van hetgeen op je schijf staat. Hiervoor moet je de T toets indrukken tijdens het opstarten. Dan wordt je macbook een externe harde schijf die je via fire-wire gewoon kan aansluiten op je pc of mac en dan kan je zo je bestanden in elk geval even overpompen om ermee te werken terwijl je macbook in reparatie is.

Succes en hopelijk was dit nuttig

Bijdrager
    eubank

Misschien werkt dit:

Appletje + ALT + P + R ingedrukt houden tijdens het opstarten en pas loslaten nadat je 2x de gong hebt gehoord. Je zapped hiermee het PRAM.

Succes!

Bijdrager
    MacbookTo

Deze vraag is vorige week ook al langs geweest. Iemand gaf toen het advies om de batterij eruit te halen. Een van jullie gaf hierboven ook al dat advies.
    Diegene waar de Mac niet van op wilde starten heeft toen gemeld dat dat advies geholpen heeft. Dus haal je batterij er 5 minuten uit.

Bijdrager
    vermeer

Dat van die batterij is echt onzin. Ik ga echt m’n computer niet uit elkaar halen als ie niet meer op wil starten. Ik heb het advies van rednesed opgevolgt, effe in de veilige modus, alles checken en weer op proberen te starten. De eerste keer deed hij daar nog effies over, maar nu gaat ie weer als een speer.
    Bedankt voor het advies!!! :lol:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.