14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

MacBook start niet meer op en LED lampje blijft knipperen

Wat te doen !?!

Dit allemaal is gebeurt nadat ik een paar andere geheugen bankjes wilde testen die daadwerkelijk kapot waren. Maar nu doen de oude het ookal niet meer!? hoe kan dit ?

Ik heb hier nog 1 geheugen latje liggen van het merk het Kingston —> 512MB 266MHZ (new)
    Is deze ook geschikt voor de macbook? (zo ja kan ik het in mijn macbook plaatsen om te proberen of hij die wel pakt of kan ik dat liever niet doen ? )

Ik heb een macbook 1e generatie

Ik ben echt klaar om dat ding het raam uit te gooien !

Bijdrager
    julesp
    ”Remly

….

Gooi hem vooral niet het raam uit!

:sotp: : volgens mij kan dat ram er wel in, het wordt in veel apple producten toegepast.

Bijdrager
    mac-addict

NU INEENS KNIPPERT HET LAMPJE NIET MAAR START HIJ NOG STEEDS NIET OP !

Sleutelbeheerder
    Night

Zorg er allereerst voor dat de DIMMs goed vastgedrukt zijn, en probeer te wisselen met de volgorde.

Bijdrager
    Mono1
    ”Remly”

Ik heb hier nog 1 geheugen latje liggen van het merk het Kingston —> 512MB 266MHZ (new)
    Is deze ook geschikt voor de macbook? (zo ja kan ik het in mijn macbook plaatsen om te proberen of hij die wel pakt of kan ik dat liever niet doen ? )

Ik heb een macbook 1e generatie

Nee, moet 667 MHZ zijn, DDR2 SO-DIMM

NIET GOOIEN ! :?

Bijdrager
    julesp
    ”Remly”

NU INEENS KNIPPERT HET LAMPJE NIET MAAR START HIJ NOG STEEDS NIET OP !

Relax eerst even, haal diep adem uit en adem weer in.
    Zit het geheugen goed in de slotjes? (edit: Night was me voor)
    Krijg je het Bootscreen te zien? of helemaal niks?

Bijdrager
    mac-addict

helemaal niks ….. vamiddag deed hij het nog …..

Ik wilde alleen testen of mijn 2 keer 1 gig latjes deffect waren dat waren ze dus ook omdat mijn macbook wel opstart met de oude latjes 2 keer 512. En nu ineens doen mijn 512 latjes het niet meer, ze deden het eerst vervolgens viel mijn macbook meerdere malen acher elkaar uit. En wat volgt dat weten julie al..

(ik krijg overigens morgen wel 2 nieuwe geheugen latjes van 1 gig binnen, maar ik vind het tog raar dat ineens mijn oude het nu opeens ook weer niet doen) Maar die van 2 keer 1 gig zijn wel zeker kapot want die doen echt helemaal niks meer.

Bijdrager
    Oppie

Ik vermoed dat je het niet goed doet!
    Misschien druk je ze gewoon niet vast genoeg o.i.d.

Meer info: http://support.apple.com/kb/HT2341?viewlocale=en_US

Bijdrager
    mac-addict

hij doet het ondertussen weer heel vreemd … maar ik vrees niet voor lang daarom durf ik hem ook niet meer uit te doen!

Totdat ik mijn nieuwe geheugen binnen heb. En ik had de latjes echt heel goed aangedrukt!

Ik denk echt dat dit heeft te maken met de leeftijd van mijn macbook hij is heel oud en super veel gebruikt het is gewoon tijd voor een nieuwe macbook pro :|

Bijdrager
    Mono1
    ”Remly”

…. leeftijd van mijn macbook hij is heel oud en super veel gebruikt …….. :|

Als het de allereerste MacBook is, (mei 2006) dan is ie wel bijna 2,5 jaar oud!!!!! Ja, dat is wel heeeeeeeeeel oud!!!!! :x

Bijdrager
    mac-addict

ja die van mij komt uit juni dacht ik !

Ik was 1 van de eerste er mee op mijn school :lol:

Maar nu loop ik dus zwaar achter !

Ik laat morgen wel weten hoe het is gegaan met de nieuwe geheugen latjes!

Bijdrager
    MacHenk

… reageerde ik met een iBook dual USB. (net 7 geworden)

Ik begrijp je paniekerige gevoel. Ik had dezelfde problemen maar de contacten op het latje met een droge ‘wonderdoek’ stevig schoonwrijven en de latjes rustig, recht en stevig in de bankjes zetten, brachten mijn Mac weer tot leven. Overigens stond ik met het schoonwrijven met mijn blote arm tegen de waterleiding om eventuele statische electriciteit af te voeren. Succes!

Bijdrager
    julesp
    ”Mono1″
    ”Remly”

…. leeftijd van mijn macbook hij is heel oud en super veel gebruikt …….. :|

Als het de allereerste MacBook is, (mei 2006) dan is ie wel bijna 2,5 jaar oud!!!!! Ja, dat is wel heeeeeeeeeel oud!!!!! :x

Nou, zo oud is ‘ie nu ook weer niet. Ik heb hier een 8 jaar oude G4, due wordt gebruikt met iTunes 8, transmission , iwork, ilife en soms PhotoShop CS4. Dus je kan hem nog gewoon gebruiken…

Bijdrager
    Mono1

Bij mijn berichtje stond dit :x
    Betekent “grapje”.
    Nee, natuurlijk is 2,5 jaar niet oud!!!!!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.