5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Sjaak1987

Macbook start niet meer op

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn macbook air, hij geeft de volgende melding nadat ik mijn wachtwoord heb ingegeven.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
    Jack Dohmen

Moderator
    Night

En als je herstart, gebeurt het wéér? Of was het iets eenmaligs (Kernel panic)?

Bijdrager
    Lesley Williams

Goeiemiddag,
    Tijdens het foto’s kijken en afdrukken viel mijn beeld uit en stopte ermee. Beeld werd zwart en deed niks meer. Ik heb de stekker eruitgehaald en even gewacht . Weer aangezet maar deed niks . Opnieuw stekker eruit gehaald en aangezet , maar powerknop ingedrukt gehouden. Nou geeft hij 3 tonen achter elkaar, en dat de hele tijd maar gebeurt niks. Help help . Het is een Apple imac 27″ ME088 3,2 GHZ 15 8 GB 1. Wie kan mij helpen , kan niet zonder ivm mijn werk.

Bijdrager
    Nino ten Voorde

Naar alle waarschijnlijkheid is het werkgeheugen doorgebrand en zal vervangen moeten worden. Dit zal nu niet meer aan gaat moeilijk te onderzoeken zijn zonder de iMac open te maken. Mocht er nog garantie op de iMac zitten, dan zal je het ter reparatie moeten aanbieden.
    – Nog geen jaar oud: Dit zal onder garantie vallen, ga terug naar de verkoper of onder AppleCare*, ga terug naar Apple of een Apple Premium Reseller (APR).
    – Nog geen twee jaar oud: Dit zal gaan onder consumentenrecht, het garantietermijn van twee jaar, ga terug naar de verkoper of onder AppleCare*, ga terug naar Apple of een Apple Premium Reseller (APR).
    – Nog geen drie jaar oud: Dit zal gaan onder AppleCare*, ga terug naar Apple of een Apple Premium Reseller (APR).

*AppleCare is een (prijzig) garantie- en ondersteuningspakket, ook wel Apple Care Protection Plan genoemd, waarmee je extra ondersteuning kan krijgen van Apple tot drie jaar.

Moderator
    Night

3 Tonen achter elkaar geen aan dat er iets mis is met het werkgeheugen. Als het een 27″ model iMac is, kun je zelf het geheugen controleren door de onderkant open te maken en alle door jezelf bijgeplaatst RAM even te verwijderen en te kijken of het probleem dan is opgelost.

ls alleen de originele modules erin zitten, kun je deze per stuk om de beurt eens verwijderen en kijken of het probleem dan opgelost is. Je weet dan welke RAM module voor problemen zorgt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.