4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    leroi3

Macbook start niet meer op

Hallo mensen,

het volgende probleem doet zich voort! De macbook white van mijn vriendin wil niet meer opstarten. Nu is het zo dat er nog allemaal foto’s van onze vakantie op staan die we graag nog wel wilden behouden. Na veel rondkijken op het internet heb ik gemerkt dat ik niet de enige ben met dit probleem:

Met het opstarten komt het apple logo in beeld met daaronder de draaiende cirkel. Dit duurt maar en duurt maar en er gebeurt verder niks.
    Nu heb ik de install disc niet meer en heb ik het voor elkaar gekregen om Snow Leopard te downloaden een partitie kunnen maken op een externe harde schijf en hier Snow Leopard op kunnen installeren om vervolgens te gebruiken als herstel disk.

So far so good.

Toen heb ik dit allemaal uitgevoerd: http://support.apple.com/kb/TS1417?viewlocale=nl_NL
    Heb via je schijfhulpprogramma de schijf gecontroleerd en hersteld en geeft nu aan dat de schijf ok is. Heb ook het fsck verhaal uitgevoerd en geeft na 2 keer ook aan OK te zijn.

Alleen blijft hij nog steeds vastlopen met de opstart en ben ik dus nog niks opgeschoten. Nu wil ik ten eerste een schijfkopie maken en dat op een externe harde schijf zetten alleen krijg ik constant een van deze 2 foutmeldingen:

1 ‘Macintosh HD Backup.dmg’ kan niet worden aangemaakt. (Cannot allocate memory)
    2 ‘Macintosh HD Backup.dmg’ kan niet worden aangemaakt. (gebruikersinteractie vereist voor identiteitscontrole)

Ik heb dus het gevoel dat ik al een eind ben maar toch lukt het mij niet om ‘m weer aan de praat te krijgen. Wie kan mij helpen??

Bijdrager
    stel maar

Ik zou als eerst de foto’s er vanaf halen. Je geeft aan dat je een externe HDD hebt waar OS X op staat. Je kan daarvan op starten neem ik aan?
    De interne HDD komt dan ook op het bureaublad en is deze dan te benaderen? Als dat gewoon lukt ga je in de interne HDD naar gebruikers, NAAM, afbeeldingen, enz. en zoek je foto’s op. Kopieer eerst één foto, als dat normaal gaat kopieer je de rest ook. En eventuele andere documenten die je wilt back-uppen.

Bijdrager
    Mono1

Misschien zie ik het te simpel, maar het zou kunnen dat de MacBook de doelschijf niet kan vinden. Als je met Alt ingedrukt opstart, dan zou je je opstartschijf moeten kunnen kiezen. Als dat zo is, dan na het opstarten even in de systeemvoorkeuren je opstartschijf selecteren.

Bijdrager
    Mono1

@leroi3 Heb je nog resultaat geboekt. Laat ff weten, dat is later ook handig voor mensen die een soortgelijk probleem hebben.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.