3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKeessie

Macbook start niet goed op, Schijf EHBO in recoverymode lukt niet

Mijn oude Macbook 2011 start niet goed meer op, hij blijft hangen halverwege de opstart balk.

Schijf EHBO in Recoverymode werkt niet omdat de Harde schijf niet benaderbaar is.

Hoe kan ik de schijf weer benaderbaar maken zodat de schijf EHBO zijn werk kan doen?

Moderator
    Night

Allereerst: Heb je een goede backup (Time Machine) en liefst ook een ‘bootable clone’?

Want als ik je verhaal zo lees, is er iets serieus mis met je interne harddisk. We kunnen kijken of een her-formattering helpt, maar als dat ook faalt, rest je niets anders dan de disk te laten vervangen.

Nu is je MacBook al bijna 9 jaar oud. Dus je zult je in het laatste geval moeten gaan afvragen of je dan wil kiezen voor het laten vervangen van je harddisk (door een andere harddisk of liever nog een SSD) of dat je kiest voor een nieuw(er) model.

Bijdrager
    MacKeessie

Bedankt voor je reactie.

De laptop was van mijn dochter en wordt eigenlijk niet meer gebruikt omdat ze al een nieuwe heeft gekocht vorig jaar. Maar mijn schoonzoon was er mee bezig  om wat muzieksamples op te zetten en die kon hij dus niet meer terugvinden. Backup is er ook niet. Maar we hebben de HDD er uit gehaald en aan een andere Mac gehangen en dan kunnen we de bestanden zien en eraf halen. Voor de oude Mac heb ik nog een oude 60Gb SSD liggen met IOS er op. Dus die gaan we inbouwen en kijken of we hem nog voor kleine klusjes kunnen gebruiken. Ik heb zo ook nog een Macbook uit 2009 die als simpele webinterface functioneert in combinatie met de telefoon centrale om te zien wie er belt en wat de wensen zijn van de beller ( TeleQ heet het systeem). Weggooien doen wij nog lang niet…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.