1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    maik87

MacBook Start niet door

Ik zit eigenlijk met twee computers met opstart problemen;

M’n MacBook IntelC2D 2.0 heeft opstart problemen. Als ik op de aanknop druk dan gaat de computer aan maar start niet op. Ik zie het scherm even flikkeren (1 sec) hoor de ventilator zacht draaien en het led lampje voorop brand (constant) verder gebeurd er helemaal niets. Bij het aanzetten hoor ik ook niet het apple geluid en als ik het scherm dicht klap gaat het led lampje langzaam knipperen zoals altijd wanneer hij slaapt.
    Het gekke is dan dat na vele malen stroom eraf halen en opnieuw proberen hij ineens wel aan kan schieten en vervolgens normaal werkt.
    Ik heb de batterij uit de macbook verwijderd want deze is defect, en de mac gereset met behulp van de aanknop ingedrukt te houden wanneer er geen stroom staat op de mac en de Apple crtl P R en aanknop.

En daarnaast heeft mn iMac een soort gelijke kuur. (20″ wit IntelC2D 2.17) Deze start helemaal niet meer op en wanneer hij er wel zin in heeft gaat hij wel gewoon aan. wanneer hij af en toe aan gaat kan hij ook soms plots uitvallen (wanneer hij nog koud is, en weinig uitvoert).

Misschien enig idee wat ik hiermee nog uit kan proberen of kan vervangen?
    Bij beide Systemen heb ik de systeem bevoegdheden hersteld deze zijn beide in orde.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.