7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    LighScan

MacBook slaapt liever verder…

Vréémd probleempje :P Sinds kort wilt mijn MacBook niet meer wakker worden. :? Stel je voor dat ik zoiets zou weigeren. :roll: Zou nogal snel een emmer water over mijn hoofd krijgen :mrgreen:

Nou ja, even serieus. 8) Zodra ik mijn MacBook openklap en hij dus wakker zou moeten worden, zie ik gewoon een zwart (maar verlicht) scherm met af en toe (niet altijd) een strandballetje. Wachten tot dat strandballetje ophoudt werkt niet…

Ben al zo slim geweest (kuch, *sarcasme*, kuch) om de Console te raadplegen. Er gaat inderdaad iets mis, maar wat? :|

Afbeelding van Console

Bijdrager
    Ducky_Inc

Probleem had ik ook heel lang, software update verhelpte het.:)

Bijdrager
    LighScan

Ik ben volledig up-to-date met alles. :P Bedankt voor de reactie. 8)

Bijdrager
    –help

Dit soort klachten duiden vaak op een schijf die niet 100% is … heeft iets te maken met het wakker worden van je HDD dus. Even langs een AASP dus !

Bijdrager
    robinspeijer

“Could not fetch memory”, staat onderin de console. Ik denk dat er wat mis is gegaan tijdens het slapen. Tijdens de slaapstand blijft er stroom staan op je werkgeheugen. Op de een of andere manier kan je MacBook dat niet meer gebruiken ofzo…

Wat het probleem waarschijnlijk zal verhelpen op korte termijn is de deepsleep mode. Op dat moment gebruikt de MacBook alleen de harde schijf om je inhoud van je geheugen te onthouden, in plaats van stroom op je geheugen te laten staan. Ik weet zo even niet meer hoe dat precies ging. Maar goed, dat is ook maar een tijdelijke oplossing.

Bijdrager
    Josebo.

Dat “Could not fetch memory” staat er bij mij ook in, terwijl ik verder nooit problemen heb met het wakker maken..

Bijdrager
    Switch

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van het “niet uit slaap komen”.
    Ik klap mijn MacBook (1e gen) dicht om bijv. te gaan eten voor een half uur, en wanneer ik terugkom klap ik ‘m open.
    Dan hoor ik de cdrom-drive het bekende “zoef”geluid maken, hetzelfde als bij het opstarten.

Maar dan blijft het scherm zwart, Mac reageert nergens op, harde schijf is wel hoorbaar.
    Dichtklappen zodat ie weer zou gaan slapen helpt niet: harde schijf doet “iets” op de achtergrond.
    Als mijn MacBook in slaapstand gaat is alleen iTunes en Firefox actief, maar zelfs al heb ik alle programma’s afgesloten, dan nog heb ik dit probleem regelmatig (lees: 2x per week)

Het enige wat dan nog rest is een geforceerde shutdown: power-knop indrukken voor x seconden. Daarna start de MacBook opnieuw op, waarna ik een “onverwacht gestopt”-rapport krijg.

Heeft er iemand nog meer problemen met Leopard/Mac/slaapstand, de oorzaak of een oplossing?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.