3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Cartman

MacBook shift geblokker en veel te warm

Hallo allemaal.

Mijn eerste post hier, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Heb sinds bijna twee jaar een MacBook 13″ in aluminium behuizing. Prima toestel, kan er niet mee zonder. Maar sinds gisteren is het hier paniek.

Ik wou het scherm en toetsenbord proper krijgen. Neem ik speciaal een pluis- en streeploze doek die alleen daarvoor dient. Natmaken, beetje zacht zeepje erbij en uitgewrongen. Scherm en toetsenbord blinken weer als nieuw.

Maar dan komen de donkere wolken. De MB draait traag en wordt warm. Zal we de zon zijn dacht ik, dus ik ga in de koele woonkamer zitten. Geen beterschap. Lang verhaal kort: de rechter shift toest staat permanent ‘ingedrukt’ volgens keyboard viewer. Toets verwijderd, niks abnormaal te zien. Opnieuw opgestart, maar dat gaat in safe-mode natuurlijk (ahja, die shift toets…). USB keyboard aangesloten om toch maar te kunnen inloggen, maar niks te vinden dat mis lijkt. Verder loopt de MB zeer warm. Net werd ie wakker uit stand-nu met (volgens iStatPro) een CPU van 85 graden. Toetsen waren warm, behuizing ook. Heb de stekker en batterij eruit gehaald uit schrik.

Zou dit waterschade kunnen zijn? Die doek was uitgewrongen en slechts vochtig. Verder is er geen vloeistof in aanraking geweest. Of ligt een andere oorzaak voor de hand?

Goeie raad AUB, ben beetje wanhopig :-/

Alvast bedankt,
    Cartman

Bijdrager
    Cartman

Sorry trouwens voor de typfouten (stand-nu ipv stand-by enzo), maar moet momenteel alles via iPhone doen en dat lukt niet bijster goed…

Bijdrager
    Edwin

Indien het blijkbaar toch om een te vochtige shift-toets gaat geef ik je nog een grote kans dat dit zichzelf oplost mits je de MacBook voorlopig (een aantal dagen) NIET gebruikt. Geen föhn gebruiken, gewoon openstaand laten drogen en niet in direct zonlicht met de huidige temperaturen.

Overigens maak ik maandelijks enkele tientallen toetsenborden en schermen schoon voordat er onderhoud/reparatie aan wordt gepleegd. Toetsenborden en laptops hou ik altijd ondersteboven en nooit vloeistof direct op het scherm of toetsenbord spuiten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.