6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kingthijs23

Macbook schone installatie, maar geen DVD

Ik wil voor de verkoop mijn Macbook (witte versie) met geinstalleerd Lion, deze laptop een schone installatie geven van Mac OS.
    Ik heb alleen geen installie dvd meer…. kan ik alsnog deze schone installatie doen of kan dat nu niet ?
    Zijn er oplossingen ?
    het maakt me niet uit welke OS versie er op staat…

Ik heb wel een installatie DVD van mijn macbook Pro….gaat dit werken ?

alvast bedankt

Bijdrager
    kingthijs23

Ik heb wel een installatie DVD van mijn macbook Pro….gaat dit werken ?

Bijdrager
    Melgior

Als het goed is kun je Lion opnieuw downloaden en installeren door op te starten vanaf de recovery gedeelte op je harde schijf. Zie hier voor instructies:
    http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=nl_NL

Mocht dat niet werken kun je ook je eigen Lion USB stick maken vanaf waar je het kunt installeren:
    http://blog.yerkanian.com/2011/09/18/create-your-own-mac-os-x-lion-usb-drive/

De grijze installatie DVD’s werken overigens alleen op het exacte model/type Mac waar je ze bij gekregen hebt, dus daar heb je weinig aan.

Bijdrager
    Hansi2124

Het is niet nodig om weer een posting aan te maken als je wat wilt toevoegen aan je vorige post. Ga gewoon naar je avatar, klik op het driehoekje en kies voor Bewerk.

Ik heb het nu op deze manier voor je aangepast.

Als je Lion er opnieuw opzet, moet je wel tegen de koper zeggen dat Lion op jouw naam staat en als hij ooit Lion zelf opnieuw wil installeren, dat hij er dan alsnog voor moet betalen in de App Store.
    De installatie-dvd van je MBP zal niet werken, want die is alleen voor die MBP.

Bijdrager
    TRML

Ik verbaas me er telkens over hoe vaak mensen hun installatie DVD kwijt raken, in mijn Apple periode (nu 26 jaar) heb ik alle schijven nog, zelfs OS 6.02 op floppy. Je installatie DVD is zo ongeveer het belangrijkste onderdeel van je Mac.:razz:

Bijdrager
    Stirf

Ik voel een generatiekloofje:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.