13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    TomJK

MacBook scherm te klein?

Beste mensen,

Momenteel heb ik een iBook 14″. De resolutie vind ik wat klein aangezien ik eigenlijk net wat te weinig ruimte op het scherm heb maar de grote van de letters vind ik eigenlijk precies goed. In Word mag het zelfs nog iets groter, dan zet ik hem vaak op 125%.
    Nou heeft een macbook een 13″ scherm en nog een hogere resolutie ook. Wat ik me dus afvraag is wat de gebruikers ervaringen zijn bij bijvoorbeeld het lezen op internet of het typen in Word?

Bedankt!
    Tom

Bijdrager
    Lexie

Gaat prima, desnoods zet je ‘m op 125%/150%…

Bijdrager
    Yaris

Je moet weten wat je wil. Een klein scherm is typisch voor een notebook, dus je kunt niet én grote letters hebben én genoeg plaats op je scherm. Als je toch beide wil kun je ervoor kiezen een extern beeldscherm op je MacBook aan te sluiten.

Bijdrager
    TomJK
    ”Yaris”

Je moet weten wat je wil. Een klein scherm is typisch voor een notebook, dus je kunt niet én grote letters hebben én genoeg plaats op je scherm. Als je toch beide wil kun je ervoor kiezen een extern beeldscherm op je MacBook aan te sluiten.

Ja dat klopt, maar bij een ibook 14″ werkt het perfect en een hogere resolutie is denk ik toch wel erg lekker. Maar als ik 4 uur zit te typen is het toch wel fijn als het niet al te zwaar voor je ogen is.

Een extern scherm wil ik juist voorkomen. Vandaar een laptop, alles in 1 :D

Maargoed alvast bedankt voor de reacties tot zo ver!

Bijdrager
    Daan86

Ik heb zelf ook een macbook en heb hem de laatste tijd gebruikt voor het schrijven van een scriptie. Nu moet ik zeggen dat het prima te doen is, echter werk ik als ik echt veel moet typen toch nog liever op een scherm met minimaal 15″ formaat. Ik krijg namelijk wel een soort van hoofdpijn als ik echt lang met word bezig moet zijn op de macbook voor andere dingen werk ik er prima mee.

Bijdrager
    Kaspers
    ”TomJK”

In Word mag het zelfs nog iets groter, dan zet ik hem vaak op 125%.

Dat heb ik ook hoor, Word is met een waarde van 100% redelijk leesbaar, maar stukken beter op 125%, hier op een MBP.

Bijdrager
    emjay

Maar eh…4 uur typen is altijd zwaar voor je ogen – en de rest van je lichaam –

Bijdrager
    TRML

Ga anders zelf even kijken bij de een of andere Apple Store in den lande dan kan je het zelf bepalen. Mij bevalt het ander uitermate goed.

Bijdrager
    foobar

Ik heb mijn macbook pro (grotere resolutie op groter oppervlak, maar evenveel pixels per inch als de macbook) op een icurve staan en zit op 70cm of meer afstand van het scherm. Kan daar uren achter zitten tikken, zonder problemen.

Bijdrager
    VincentBaas

Ik heb er ook één besteld, waarschijnlijk wordt hij morgen bezorgd. Maar een van de mensen waaraan ik vertelde dat ik een 13″ laptop had gekocht vond het toch te klein

ik ben juist voor de MacBook gegaan vanwege de draagbaarheid en het scherm is van zodanige kwaliteit dat je er toch genoeg mee zult kunnen. Binnenkort volgt er vast een post van mij met praktijkervaring.

Bijdrager
    TomJK

haha dat zijn mensen die oordelen zonder het eerst te zien:)
    Zoals je ziet twijfelde ik ook maar qua beeldscherm is het echt een stuk beter dan mijn 14″ iBook. Zeker omdat je een hogere resolutie hebt maar het niet kleiner lijkt. Kanttekening hierbij is natuurlijk wel dat het er ook aan ligt wat je gewend bent. In ieder geval had ik in de planning een TFT scherm erbij te kopen maar dat geld heb ik nog steeds in mn portemonnee gehouden;)

Veel plezier met je MacBook!

Bijdrager
    Geedee

Hoe is het als je PhotoShopt of InDesignt op een Macbook? Te doen? Of absoluut af te raden?

Bijdrager
    tommy666

Een maat van mij heeft een macbook(ik binnenkort ook) en Photoshoppen gaat redelijk goed,het is niet zo snel als op een imac bijvoorbeeld,maar het gaat zeker goed(mits genoeg RAM,mijn maat heeft 2GB) InDesign zou ik niet weten want dat gebruik ik niet.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.