15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bakvis

macbook scherm niet meer terug naar normale resolutie

Ik heb via min mini display poort een film gekeken op mijn LCD TV.
    Nu heb ik de stekker eruit getrokken, maar de resolutie is niet meer in te stellen op 1440×900.
    Nu is mijn scherm te klein om alles weer te geven, en kan het op geen enkele manier meer normaal krijgen.
    Heb al een PRAM reset gedaan, en SwitchresX wil ook niet helpen.

Wie kan mij helpen mijn scherm weer normaal te krijgen?

Bijdrager
    balgehaktbla

wat gebeurd er als je de macbook weer op de tv aansluit en dan de resolutie weer op zijn oude waarde zet of kan dat ook niet

Bijdrager
    bakvis

Hij past de resolutie wel aan, ik kan dan wel uit meer kiezen, bijvoorbeeld 1600 bij nog iets…
    Trek ik de stekker eruit dat is de resolutie nog hoger in te stellen dan 1280×800. Dus zit nu steeds heen en weer te schuiven. echt zo irritant!
    Alvast bedankt voor je reactie en het meedenken!

Bijdrager
    bakvis

sorry… ik bedoel dat de resolutie niet hoger in te stellen is dan 1280 x 800! waar is 1440×900?

Bijdrager
    balgehaktbla

Wat gebeurd er als je op detercteer beeldschermen drukt bij systeemvoorkeuren>beeldschermen

Bijdrager
    bakvis

Dan gebeurt er verder niets…

Bijdrager
    balgehaktbla

oh ok

sorry dan weet ik het ook niet

kan me nog wel herrineren toen ik nog een hackintosh had dat ik met een andere programmatje de resolutie kon instellen zo als jij wilt.

maar dit zou niet hoeven.

misschien heeft iemand anders een oplossing voor

Bijdrager
    bakvis

Klopt! Met SwitchresX moet dit kunnen, maar dat werkt ook niet.
    Hopelijk iemand die mij kan helpen, want dit begint echt heel vervelend te worden!

Bijdrager
    bakvis

iemand enig idee?
    Ik heb echt de neiging mijn macbook uit het raam te gooien. en dat is echt sinds jaren! (had het met windows dagelijks…)

Bijdrager
    Oppie

Je hebt gewoon ingezoomt met schermzoomen (scrollen met de ctrl toets ingedrukt houdend).
    Kijk daar eerst eens naar.
    Is het dat niet, log dan eens in in een andere, nieuw aangemaakte gebruiker.

Zo niet: welk raam? Ik vang ‘m graag op…

Bijdrager
    bakvis

Gelukkig……. Het was die CTRL toets met zoom. Had het helemaal niet door. Maar wat vreemd dat het scherm dan niet reset met een PRAM reset…
    Gelukkig is het opgelost! Had toch effies genoeg van mijn apple en je had bijna bij me raam kunnen komen staan! Maar onwijs bedankt voor de hulp!!!

Moderator
    unSOUND

Een PRAM reset doet daar niks mee omdat het niks te maken heeft met de resolutie. Die blijft namelijk gelijk, maar het OS krijgt de opdracht om in te zoomen…

Bijdrager
    Oppie

Ach, je bent a de VIERDE vandaag die van een OS feature in de stress gaat.
    Ik zou eens een keer goed in de Systeemvoorkeuren duiken als ik jou (jullie) was.
    Vooral Muis, Trackpad en Universle toegang zijn zeer handig en leuk om in op ontdekkingstocht te gaan…

Bijdrager
    Vinhelper

Maar als je niet weet wat iets is, met je tengels afblijven.

Anders hebben we straks weer 20 topics met pratende Macs waar spoken in zitten. Help, alles wordt voorgelezen!:sarcastic:

Bijdrager
    Oppie

Nee Vin, je moet het m.i. anders zien.
    Als je rustig eens snuffelt is zo’n systeemvoorkeur en e.e.a. uitprobeert, dan weet je gelijk waar bepaalde instellingen vandaan komen, zoals deze.
    Zie je dan weer eens een ‘raar’ verschijnsel, dan ga je misschien zelf op zoek naar een eventuele instelling.
    Nooit met je tengels ergens van afblijven in de UI van het OS, maar alles uit proberen; leuk & leerzaam!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.