30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    TheRockwilder

Macbook retina bij mediamarkt kopen (21% kortingsdagen)

Beste OMT-ers,

Na jaren geweldig met mijn Macbook Aluminium (5.1) ben ik voornemens de deal bij de mediamarkt te maken: aanschaffen van een retina macbook pro 13 inch. Mijn huidige macbook (2008) is gewoon aan vernieuwing toe, werkt verder nog prima maar af en toe vind ik hem wat traag en de accu is wat zwakker. Ik wilde eerst een air, maar kijkend naar de lange termijn zal ik meer aan de retina hebben. (Huidge mac ondertussen ook al 6 jaar)

NU vroeg ik me af: ik vind het spijtig om 2 macbook’s tegelijk te hebben dus waar zou ik deze macbook bijvoorbeeld kunnen verkopen? Vind het gewoon zonde om dan niets meer met deze mac te doen vandaar.

Nu mijn volgende vraag:

Op mediamarkt.nl worden 2 verschillende retina MacBooks aangeboden, ik vroeg me af welke jullie mij zouden adviseren?

MacBook Pro met Retina-display ME865N/A 13 inch LED • Intel Core i5 (2,4 GHz) • 8 GB • 256 GB SSD • Intel Iris Graphics
    (1529 euro)
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/APPLE-MacBook-Pro-met-Retina-display-ME865N-A-13-inch,10259,482723,1006863.html?langId=-11

Macbook Pro met Retina-display ME662N/A 13 inch LED Retina Display • Intel Core i5 (2,6 GHz) • 8 GB • 256 GB HDD • Intel HD Graphics 4000
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/APPLE-MacBook-Pro-met-Retina-display-ME662N-A-13-inch,10259,482723,612496.html?langId=-11
    (1512 euro)

Ik wil mijn macbook gaan gebruiken voor administratieve werkzaamheden, full hd films kijken en misschien eens een keer een game spelen… Iemand ervaring met 1 van deze retina MacBooks?

Ik hoor graag van jullie!
    Hartelijk dank!

Bijdrager
    Targaryen

Die met de Intel HD4000 is het oude model. Die met de Iris Graphics is de nieuwste generatie. Ik zou voor die twintig euro dat-ie meer kost meteen voor de nieuwste generatie gaan.

Bijdrager
    chris24924

Sowieso de nieuwste, werkt grafisch toch net even wat beter, nieuwste model en maar 2 tientjes duurder

Bijdrager
    Abelvoyen

van die 1529 euro gaat er dus nog eens 21% van af?

(word dan wel redelijk aantrekkelijk om er een te kopen)

Bijdrager
    GoeieDag

Even voor de zuiverheid: het niet hoeven betalen van die 21% BTW geeft je dus een korting van 17,35% en niet van 21%.

Bijdrager
    Shmoo

Ik wil mijn macbook gaan gebruiken voor administratieve werkzaamheden, full hd films kijken en misschien eens een keer een game spelen… Iemand ervaring met 1 van deze retina MacBooks?

(y) daar zou ik ook zeker een MacBook Pro met Retina voor kopen ja.

Bijdrager
    Vluggie

Inderdaad Goeiedag. Daar trappen een heleboel mensen in. Totdat ze bij de kassa staan…

Bijdrager
    Abelvoyen

Ik weet niet hoor, maar ik vind een korting van 17,35% nogsteeds meer dan genoeg een reden om er eentje aan te schaffen (prijs komt dan uit op ongeveer 1300€)

Bijdrager
    NicoJ

En als je hem zakelijk koopt kun je de BTW ook nog ’s terugvorderen. Want ook met korting is het nog steeds inclusief BTW natuurlijk.

Bijdrager
    janbergstra

Volgens mij zijn Apple-produkten uitgesloten van deze actie, of vergis ik me?

Bijdrager
    Zaphod_B

Eerlijk gezegd zou ik dan een groot deel van je geld in je zak houden, en een MBA 13″ kopen. Meer dan snel zat voor wat jij ermee wilt doen, en stukken goedkoper dan een MBP!

Bijdrager
    Multimediaknaller
    janbergstra op 29 januari 2014

Volgens mij zijn Apple-produkten uitgesloten van deze actie, of vergis ik me?

Ja en nee.

21% BTW actie MM

En klik ook even op de onderstaande link

Bijdrager
    SunKeeper
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

MediaMarkt verkoopt geen Apple Computers met BTW korting, staat op de MM site,

maak je niet blij voor niks…..

Bijdrager
    JasperH

Dit staat niet op de MM site Joop, er staat enkel dat Apple iPads (alle modellen) uitgesloten zijn.

Bijdrager
    Frank Visser

Ter verduidelijking;

De Apple computers doen wel mee! Dus macbook pro, macbook air en iMac.
    De ipads doen NIET mee.

Ook in hun reclame video komt de macbook naar voren.
    Ik citeer uit de link van @fruitdruif:

”Deze actie is geldig op Beeld & Geluid, Computer, Telecom, Foto & Video, Car-hifi & Navigatie, Witgoed & Klein huishoudelijk, Keukenapparatuur en Persoonlijke Verzorging.”

Uitzonderingen:
    Computer:
    Software
    Alle Apple iPad modellen

alsjeblieft!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@JasperH

Je hebt gelijk, ik dacht een opsomming te zien, maar er staat uitzonderingen boven, de Mac’s horen er mogelijk wel bij dus (Is alleen online niet te checken…)

excuses voor het slordig lezen, ik begin er ook bij te horen hier…

Bijdrager
    Soulshaker
    Shmoo op 29 januari 2014

(y) daar zou ik ook zeker een MacBook Pro met Retina voor kopen ja.

Inderdaad , full HD films kijken lukt je enkel op de retina´, op de gewone word het HD ready ;)

Bijdrager
    TheRockwilder

Dank voor de reacties, ik snap ook wel dat ik geen Retina nodig heb voor de full hd films.. Maar ik ben van plan een macbook aan te schaffen en daar weer lang mee te doen. Dit houd dus in dat ik graag met de nieuwste techniek wil werken, ik neem aan dat straks alle macbooks retina zijn en een HDMI aansluiting hebben… Daarnaast heb ik er nu het geld voor (over).

Kan ik mijn macbook 5.1 inleveren bij de Amac zonder daar iets per se te kopen? En hoeveel is die waard: status is in (zeer) goede staat, geen beschadigingen, 256 gb, 4 gb ram, laatste updates, lader erbij, doos en bankafschriften van aanschaf. Batterij is nog 55% “heel”.

Bijdrager
    Targaryen

Ik zou ‘m lekker verkopen via het tweedehandscircuit. Grote kans dat je er wat meer voor krijgt.

Bijdrager
    Vroegah

TheRockwilder: daarvoor heeft a-mac een inruilindicator http://www.a-mac.nl/mac-of-ipad-inruilen.

En nee, inruilen zonder iets nieuws te kopen doen ze niet, logisch ook.

Bijdrager
    TheRockwilder

Ja marktplaats circuit heb ik eigenlijk niet zo zin in. Me broertje een keer ook een macbook verkocht en veel “vage” lui aan de lijn die langs willen komen. Wil mn mac gewoon een goed 2e leven schenken zeg maar… Zonder die deur/huis verkoop

Bijdrager
    Vroegah

Nog 90 minuten… snel zijn hoor mensen als je wilt bestellen in de webshop, meestal is de voorraad (Apple) vrij snel weg:-)

Bijdrager
    Vroegah

Bijdrager
    Abelvoyen

Prachtig, ik heb hem besteld, nu wachten tot ie binnen is:D

Bijdrager
    guus

dacht ff een 3TB timecapsule te scoren, maar tot m’n verbazing staat ie gewoon voor dezelfde prijs.
    uitzonderingen gekeken, maar daar staat hij niet bij.

Bijdrager
    Vroegah

UITGEZONDERDE ACCESSOIRES VAN DE ACTIE “21% BTW WEG ERMEE”
    Accu’s en batterijen
    Action camera accessoires
    Adapters
    Afstandsbedieningen
    Alarmsystemen huis
    Appcessoires
    Audio-Video Transmissies
    Beschrijfbare CD / DVD / Blu-ray
    Bluetooth adapters
    Branders (CD / DVD / Blu-ray)
    Camcorder accessoires
    Car-Hifi accessoires
    DVB-T receivers
    DVD-Video accessoires
    E-Book accessoires
    FM transmitters
    Foto accessoires (waaronder onderwaterbehuizing, zonnekap, enz)
    Foto filters
    Fotolijsten
    Fotoservice
    Gamepads en joysticks
    Geheugenkaarten
    Geluidskaarten
    Grafische kaarten
    GSM accessoires
    GSM Car accessoires
    GSM Cover / Mode accessoires
    Harde schijven (zowel intern als extern)
    Headsets
    Hifi accessoires
    Kaartlezers
    Kabel management
    Kabels
    Kantoor accessoires (waaronder post-it, multimappen, nietmachine, notitieblok, enz)
    Keuken accessoires (waaronder peper & zout molens, snijplanken, blikopeners, enz)
    Klein Huishoudelijk accessoires (waaronder snijschijven, filters, enz)
    Klokken en wekkers
    Koffie (Pads, bonen, capsules)
    Koffie accessoires ( waaronder capsuleshouders,ontkalker, enz)
    Koolzuursysteem accessoires
    Mediaplayers
    Messen
    Meubels
    Microfoons
    Mondverzorging accessoires
    Muizen
    Muurbeugel
    NAS
    Navigatie accessoires
    Netwerk apparatuur (waaronder routers, wifi repeater, enz)
    Notebook accessoires
    Opbergsystemen / opbergartikelen
    Opladers
    Overige computer accessoires
    Overige input devices (waaronder tekentablet, laserpen, enz)
    Overige media opslag (waaronder videocassettes en DV-tapes)
    Pannen
    Papier / etiketten / kits / fotpapier, enz.
    PC componenten (waaronder processoren, computerkoeler, enz)
    PC speakers
    Portable accessoires
    Reiniging
    Satelliet receivers
    Scheerapparaat accessoires
    Screenprotectors
    Simkaarten
    Smartwatches
    Speelgoed
    SSD Intern / extern
    Statieven
    Stekkerdozen e.d.
    Stofzuiger accessoires (waaronder borstels, filters, enz)
    Stofzuigerzakken
    Strijk accessoires (waaronder strijkplank,strijkplankovertrek, wasmand, enz)
    Tablet accessoires
    Tassen / cases / sleeves en bescherming
    Toetsenborden
    Toner en inkt
    TV accessoires
    TV beamers
    TV receivers
    TV-kaarten
    USB accessoires
    USB geheugen
    USB Hub
    Verlichtingen & lampen
    Verrekijker
    Waterfilters
    Webcams / digicams
    Weerstations
    Werkgeheugen
    Witgoed- & inbouw accessoires (waaronder gasstangen, tussenkaders, enz)
    Zaklantaarn

Bijdrager
    Vroegah

guus: En de TimeCapsule valt onder harde schijf/NAS/netwerkproducten helaas…

Bijdrager
    guus

kan je een beter een lijstje laten zien met producten die wel voor de korting in aanmerking komen.
    Ik ben toch niet gek?, nou Mediamarkt het lijkt er wel op!

Bijdrager
    Vroegah

Korting op BIJNA het hele assortiment hahaha

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.