9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jellek

Macbook reparatie

Hallo iedereen,

Ik ben een PC gebruiker die van plan is over te stappen op de Mac (een MacBook Pro om precies te zijn), ik heb nog niet enorm veel ervaring met Mac en vooral qua service en garantie weet ik niet hoe de zaken werken op dat gebied. In het verleden heb ik meerdere laptops gehad welke na een tijdje mankementen begonnen te vertonen. Mijn huidige laptop moet op dit moment voor een tweede keer voor reparatie weg (afgelopen keer duurde 6 weken) en ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Het grootste probleem is de tijd dat het apparaat weg is, het is voor mij ivm. werk en school geen doen om het apparaat meer dan een paar dagen kwijt te zijn.

Ik realiseer me dat ook een Mac stuk kan gaan en dus niet direct de grote oplossing is voor dit soort problemen, ik vroeg me alleen af of er manieren zijn om een Macbook met spoed te laten repareren (bij bijvoorbeeld bepaald APRs) als deze gewoon nog onder de standaard garantie (of eventuele uitgebreide AppleCare) valt. Weet iemand van een dergelijke dienst af? Uiteraard kan ik het me voorstellen dat als zo iets bestaat dit extra kosten mee zou kunnen brengen.

Alvast bedankt!

Jelle Kralt

Moderator
    Strifer

Het hangt er een beetje vanaf. Soms kunnen ze dingen on the fly voor je repareren, maar soms krijgen ze onderdelen pas geleverd nadat een bepaald defect is geconstateerd. Althans, dat is mij verteld. Als je wil dat ze dingen snel, eventueel tegen extra betaling doen, zoek dan een APR met een eigen reparatie afdeling.

Kleine noot: als je afhankelijk bent van je Mac voor werk dan doe je er verstandig aan een back-up machine te hebben voor ’t geval dat een machine kapot gaat en niet direct gerepareerd kan worden.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum, streekgenoot.;-)
    Als je Apple Care hebt, komt men bij een probleem bij je aan de deur en probeert het probleem lokaal te verhelpen. Lukt dat niet, dan krijg je volgens mij een leencomputer. Daar kan je dus je backup op aansluiten en doorwerken.
    Dit is hier in ieder geval vaker zo verteld. Hoewel dat uit de F.A.Q. niet echt blijkt. Je kan dat altijd navragen bij een APR of Apple zelf.

Bijdrager
    Ritsurt

Apple Care is hier een mooie uitkomst, aanschaf prijs is voor sommige wellicht ”te hoog” maar vooral voor iemand die zijn machine niet tot nauwelijks kan missan ivm met werk is Apple Care toch wel echt de moeite waard.

Niet alle APR’s hebben direct een reperatieservice in hun filiaal, dan moet hij opgestuurd worden naar hun TD maar dat gaat ook sneller dan de gemiddelde winkel.

Bijdrager
    macpro

@Hansi2124: dat geldt niet voor alle Macs. Desktop machines hebben dat inderdaad, maar met laptops mag je gewoon naar de APR.
    Vroegah stuurde Apple een doos naar jou toe, daar mocht je dan de Mac in stoppen en dan werd ‘ie opgehaald. En een paar dagen later had je ‘m terug. Maar dat doen ze volgens mij niet meer.

Bijdrager
    Hansi2124

Ah, okay.

Bijdrager
    Ritsurt

iMac’s komen ze binnen 48 ophalen en je krijg dan een Leentoestel, bij MB’s moet je gewoon naar de APR inderdaad.

Bijdrager
    jellek

Bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad al het een en ander gelezen over de voorwaarden van AppleCare, erg jammer dat MacBook’s niet de zelfde service krijgen als iMacs. Een wat langere reparatie zou ik nog kunnen overleven als ik een leentoestel zou krijgen, ik heb alleen op internet nog geen APR kunnen vinden die een leentoestel geven..

Bijdrager
    Ritsurt

Zover ik weet doen ze dat bij mij op het werk wel (iCentre) maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, zou je even moeten informeren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.