9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jellek

Macbook reparatie

Hallo iedereen,

Ik ben een PC gebruiker die van plan is over te stappen op de Mac (een MacBook Pro om precies te zijn), ik heb nog niet enorm veel ervaring met Mac en vooral qua service en garantie weet ik niet hoe de zaken werken op dat gebied. In het verleden heb ik meerdere laptops gehad welke na een tijdje mankementen begonnen te vertonen. Mijn huidige laptop moet op dit moment voor een tweede keer voor reparatie weg (afgelopen keer duurde 6 weken) en ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Het grootste probleem is de tijd dat het apparaat weg is, het is voor mij ivm. werk en school geen doen om het apparaat meer dan een paar dagen kwijt te zijn.

Ik realiseer me dat ook een Mac stuk kan gaan en dus niet direct de grote oplossing is voor dit soort problemen, ik vroeg me alleen af of er manieren zijn om een Macbook met spoed te laten repareren (bij bijvoorbeeld bepaald APRs) als deze gewoon nog onder de standaard garantie (of eventuele uitgebreide AppleCare) valt. Weet iemand van een dergelijke dienst af? Uiteraard kan ik het me voorstellen dat als zo iets bestaat dit extra kosten mee zou kunnen brengen.

Alvast bedankt!

Jelle Kralt

Moderator
    Strifer

Het hangt er een beetje vanaf. Soms kunnen ze dingen on the fly voor je repareren, maar soms krijgen ze onderdelen pas geleverd nadat een bepaald defect is geconstateerd. Althans, dat is mij verteld. Als je wil dat ze dingen snel, eventueel tegen extra betaling doen, zoek dan een APR met een eigen reparatie afdeling.

Kleine noot: als je afhankelijk bent van je Mac voor werk dan doe je er verstandig aan een back-up machine te hebben voor ’t geval dat een machine kapot gaat en niet direct gerepareerd kan worden.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum, streekgenoot.;-)