14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    bartoow

Macbook reparatie twijfels

Hallo beste leden,

Na 3 jaar veel plezier te hebben gehad van mijn macbook pro afkomstig uit 2010 is hij sinds vorige week zonder enige reden opeens kapot gegaan. Tijdens het browsen werd opeens mijn scherm bezaaid met flikkerende gele blokjes. Ik kon nog enig sinds zien wat er op het scherm afspeelde, maar vrijwel 60% van het zicht werd belemmert door deze blokjes. Ik als a-techneut dacht meteen dat er iets mis was met de video kaart en heb mijn laptop de dag erna meteen naar een apple retailer gebracht. Vandaag kreeg ik een mail dat de reparatie maar liefst 566 euro zou bedragen! Dit in verband met een kapot logic board ?? Niet dat ik zozeer twijfel aan de reparatie service, maar voor zo’n groot bedrag zou ik graag toch nog even wat bevestiging willen hebben. Wat zeggen jullie hier van? Ik voeg een foto toe van hoe de gele blokjes eruit zagen.

Met vriendelijke groet,

Bart Zijlstra

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor 566 euro is er geen logic bord te krijgen volgensmij is dat meer tegen de 1000 euro.
    Tevens heb ik ongeveer zelfde probleem.
    Dit is een fabrieksfout. Niet jouw schuld.
    Ik kreeg van iemand een mail dat de videochip niet bij iedere macbook goed gesoldeerd was. En die gereflowd moest worden. Maar diegene stuur geen pm terug.
    Dus ik zou het er niet zomaar bij laten.

overigens weet niet hoeveel de onderzoek kosten zijn, maar als die al 100 euro zijn is een reparatie de enige keus ;).

Bijdrager
    bartoow

Thanks voor de reactie!

De prijs is inc btw en reparatie kosten ( deze reparatie kosten zijn 79 euro is mij verteld in de Ivizi store).
    Mijn garantie is tevens al verlopen omdat hij ouder is dan 3 jaar, is er verder nog enige manier om hier tegen in te gaan?
    Zit er nu echt niks anders op dan te betalen? (of een nieuwe mac aan te schaffen, want voor bijna 600 euro laat ik liever niet een 3 jaar oude macbook maken).

Groetjes.

Geblokkeerd
    Anoniem

Tja … 3 jaar dan moet je echt kunnen aantonen dat het fabrieksfout is. Dat val niet mee.
    De andere vragen zijn persoonlijke vragen. Zelfde vraag : Wanneer en wat voor macbook moet ik kopen?
    Mijn laptop koste 3000 euro(2011). Als ik hem voor 600 euro kon laten maken had ik het gedaan.
    Nieuwe macbook van 3000 euro trap ik niet nog een keer in.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Logic board voor €1000? Dat klopt niet helemaal MEEUW. Dit is een gangbare prijs voor een LB.

Geblokkeerd
    Anoniem

Naja mijn vorige macbook die sneuvelde. Koste nieuw logic board wel tegen de 1000 euro. macbook pro 2011

Bijdrager
    IGBA

@bart: Eentje van deze serie zeker? http://support.apple.com/kb/TS4088?viewlocale

Zelf zou ik daar toch nog een telefoontje naar Apple aan wagen…

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Apple will service affected 15-inch MacBook Pro computers free of charge until three years from date of purchase. This worldwide Apple program does not extend the standard warranty coverage of the affected MacBook Pro.

Je hoeft niet te bellen als hij ouder is dan 3 jaar hoor, Apple is niet schappelijk wat verlengde garantieplannen betreft. MEEUW, het kan op zich wel hoor maar LB’s van die prijsorde zijn zeldzamer dan de LB’s van tussen de 5 tot 700 euro.

Bijdrager
    IGBA

Niet geschoten is altijd mis.

Geblokkeerd
    Anoniem

@MelvinCornelissen ik weet het weer. Die logicboard zit van alles standaard op (cpu dacht ik enzo) Ja als je het beste model hebt…. dan word een logicboard natuurlijk snel al duurder :).

Bijdrager
    polansky

Logicboard is om en nabij de 600 – 650 euro. De hier opgegeven prijs is dus regulier.
    Een hoop geld dat wel, maar ik denk dat er niets anders op zit dan hem te laten repareren.

Wel een rot moment nu, want er is best een flinke kans dat er binnen nu en het eind van de maand nieuwe MBP’s worden aangekondigd.

Bijdrager
    Dionne

Hoi
    Ik heb vorig jaar mijn MacBook Pro gekocht en had na een paar maanden zonder iets te doen opeens compleet zwart beeld na aanzetten van de Mac
    Direct Apple gebeld, mocht worden opgestuurd omdat er waarschijnlijk iets met de videokaart was??
    Ik kreeg inderdaad ook een prijsopgave van bijna 600 euro om te laten repareren, echter weer gebeld, bleek dat er meerdere Macs klachten hierover hadden, en de mijne werd toen kosteloos gemaakt, inderdaad iets met de kaart plus vervanging van beeldscherm en chassis, daarna geen last meer gehad!!!

Bijdrager
    Dionne

Ik moet je erbij zeggen ben wel niet naar een retailer gegaan maar heb meteen via Apple support contact opgenomen!!
    Zou het toch eens proberen!!
    Bij mij was het ook een fabrieksfout, een belletje naar Apple kan nooit kwaad, toch?

Bijdrager
    Kweekel

Tsja dat is een flinke prijsopgave… Hopelijk wilt Apple je hiermee helpen…
    Als Apple je probleem niet wilt oplossen kun je ook overwegen je mac te verkopen. (ik had ook een defecte macbook pro uit 2010 en kreeg toen bij het bedrijf Macdefect er 250 euro voor; dat schilde weer wat en heb toen een nieuwe mac kunnen kopen.)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.