5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    RenderingRebel

Macbook pro(santa rosa): DVI naar VGA werkt niet, DVI wel

Ik heb een heel raar probleem met mn macbook pro 2.4
    Als ik mn externe monitor aansluit via DVI werkt het gewoon naar behoren
    Maar zodra ik mn tv aan probeer te sluiten met het bijgeleverde verloop stekkertje naar VGA werkt het niet…
    Computer zegt de tv wel te zien maar de tv krijgt geen input
    Mn huisgenoot heeft dezelfde macbook pro als ik, daar werkt het wel(ook hetzelfde verloopstekkertje)

Het ligt dus echt aan mijn computer maar ik vind het een nogal vaag probleem

Al met al ben ik echt niet blij met apple, mn powerbook 3 jaar gebruikt zonder enkel probleem en heb mn macbook pro nu iets langer dan een jaar en nu is de brander kapot, fan maakt lawaai + nu dit probleem.

Zou waarschijnlijk nog wel een reperatie kunnen laten doen onder de europese garantie maar ik kan mn computer echt niet langer dan een week missen…

Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je gecontroleerd of de beide Macs precies dezelfde instellingen hebben wat dit betreft?

Bijdrager
    RenderingRebel

Ja.
    Ik heb voorheen ook deze mac op mn tv aangesloten trouwens, tis echt een probleem van de mac daar ben ik in ieder geval al achter.
    Op mn tft werkt hij trouwens ook niet met vga(heb vga + dvi input) wel met dvi dus

Bijdrager
    sypie

Computer zegt de tv wel te zien maar de tv krijgt geen input

De computer ziet de TV niet maar slechts het verloopkabeltje.

Wat je zou kunnen doen is met de resoluties spelen van het 2e scherm. Je moet hiervoor wel synchrone weergave uitschakelen anders krijg je op beide schermen dezelfde resolutie en dat moet je niet willen. Het kan best zijn dat de resolutie die je nu naar de TV stuurt niet opgepikt wordt omdat deze te hoog is gegrepen en je TV dat niet kan verwerken.

Je hebt de TV ook al op de juiste ingang staan neem ik aan?

Bijdrager
    RenderingRebel

Nee hij ziet de tv, anders zou hij niet het typenummer aangeven en bij mn tft geeft hij ook goed aan welk typenummer het is
    Resolutie kan ik wel veranderen maar als de tv geen input krijg gebeurt er natuurlijk vrij weinig

Ja, en de stekker zit er ook in(duh…)

Wil niet arrogant overkomen ofzo, maar deze dingen heb ik natuurlijk allemaal al geprobeert:P

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.