3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Maureenkdh

MacBook programma's starten niet meer op

Hallo, vandaag wilde ik een aantal video’s overzetten op m’n laptop, alleen zei hij dat de opslagruimte vol zat, dus de video’s konden niet overgezet worden. Ik had gekeken waardoor m’n opslagruimte zo vol zit en er stond dat het grootste deel van het geheugen vol zat met programma’s, alleen heb ik niet zo veel programma’s/apps staan op m’n laptop (alleen word en powerpoint enzo)….
    Ondertussen was ik nog steeds bezig met die video’s maar opeens bleef de laptop maar laden, hij deed helemaal niks meer. Ik had hem toen uitgezet om opnieuw te beginnen, maar toen ik hem opstarte kwam eerst bovenaan in beeld dat de ICloud sleutelhanger is verwijderd terwijl ik helemaal niks heb gedaan en alle programma’s en apps starten niet meer op, je kunt er wel op klikken en dan gaan ze “springen” alleen openen ze gewoon niet meer… Safari is de enige die nog wel opstart maar na 20 sec ofzo crasht die..
    Ik heb geen idee wat ik moet doen, en misschien is het wel heel simpel maar ik ben 15 en heb niet zo veel verstand van computers (en m’n ouders ook niet)
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Probeer eens via Systeemvoorkeuren > iCloud uit te loggen en dan weer opnieuw in te loggen.

Zorg ook dat je minimaal 10 – 15% van de totale capaciteit van je HD als vrije ruimte hebt. Heb je bijv. een MacBook Air met 128GB opslag dan moet je ongeveer 15 a 20GB vrije ruimte houden op de computer.

Bijdrager
    Maureenkdh

Maar als ik iCloud wil openen, staat er dat er een ‘voorkeursfout’ is… En m’n laptop zegt dus dat m’n geheugen vol zit aan programma’s maar er zitten eigenlijk helemaal niet zo veel programma’s op dus ik weet niet hoe het komt dat het geheugen vol zit..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.